جشنواره فیلم یادگار اقدام ارزنده ای در معرفی میراث فرهنگی کشور است

اسماعیلی گفت: جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار، گامی ارزنده در معرفی هرچه بیشتر و بهتر میراث فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار که امروز (پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت) در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، بیان کرد: میراث فرهنگی به عنوان مایه اصلی هویت ملت ها است و صیانت و معرفی آن نقش ارزنده ای در حفظ این هویت دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: سینما و به ویژه فیلم های مستند در زمینه شناساندن میراث فرهنگی بسیار اثربخش و کارگشا بوده و جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار، گامی ارزنده در معرفی هرچه بیشتر و بهتر میراث فرهنگی کشور است.

 

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت میراث فرهنگی کشور با استفاده مناسب از ابزار سینما در ابعاد گسترده، نگاه ویژه به موضوعات میراث فرهنگی برای تولید آثار سینمایی، توجه به سینما و فیلم به عنوان رسانه برتر و ارزشمند برای تبادلات فرهنگی، حمایت از هنرمندان و سینماگران فعال در عرصه های فرهنگی و گردشگری و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است.

 

اسماعیلی اعلام کرد: این جشنواره در اوایل دهه ۸۰ در سه دوره برگزار شد و پس از آن به دلایل مختلف برگزار نشد و امسال بعد از ۱۷ سال وقفه طولانی در کهن دیار مینودری قزوین سربرافراشت تا یکبار دیگر مستندسازان کشور، بستری فراهم برای ارائه آثار ارزشمند خود در زمینه میراث فرهنگی داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: قزوین با وجود اینکه کمتر از یک درصد مساحت کشور را در برگرفته با ۱۱ درصد آثار تاریخی و ملی ثبت شده، بیشترین آثار میراث فرهنگی را در سطح کشور به خود اختصاص داده و با ۵۷ سال پایتختی ایران، شایستگی لازم را برای میزبانی چنین جشنواره ای فراهم کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: استقبال گسترده فیلم سازان مستند از این دوره جشنواره با ارسال ۵۱۰ اثر، بارقه های امید را برای ایجاد یک جریان فرهنگی موثر در بستر این جشنواره ایجاد کرد.

 

وی یادآور شد: امیدواریم با استمرار این جشنواره در سال های آتی، شاهد معرفی شایسته میراث فرهنگی کشورمان از طریق ابزار فیلم و سینما باشیم و جشنواره فیلم یادگار این ظرفیت را دارد که در سطح بین المللی اجرایی شود و با تشکیل دبیرخانه دائمی، پیگیری مسئولان، هنرمندان و مستندسازان در دوره های آینده در سطح کمی و کیفی بالاتر برگزار می شود

 

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1058544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha