استقرار ۹۸ شعبه اخذ رأی در سربیشه

محمدی گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در شهرستان سربیشه ۹۸ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

«محمد محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با بیان اینکه در شهرستان سربیشه 98 شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا پیش بینی شده است، اظهار کرد: از این تعداد 75 شعبه روستایی و 23 شعبه شهری است که در شعب روستایی 69 شعبه سیار و 6 شعبه ثابت است.

 

فرماندار سربیشه با اشاره به این نکته که از 23 شعب اخذ رأی شهری 20 شعبه ثابت و سه شعبه سیار است، تعداد کاندیداهای شهری (شورا) را 52 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد چهار نفر انصراف دادند و از 48 کاندیدای ثبت نام شده دیگر ۲ کاندیدا در انتظار نتیجه فرایند رسیدگی هستند.

 

وی تعداد روستاهای واجد شرایط انتخابات در شهرستان سربیشه را 125 روستا اعلام کرد و افزود: این تعداد روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

 

فرماندار سربیشه با اشاره به این مهم که در انتخابات بیش از 500 نفر عوامل اجرایی همکاری دارند، تعداد کاندیداهای ثبت نام شده برای شوراهای روستایی را 698 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد کاندیدا برای 125 روستا ثبت نام کردند و فرایند تأیید صلاحیت کاندیداهای ثبت نام شده در حال بررسی است.

 

محمدی تعداد صندوق های اخذ رأی شهرستان را 245 صندوق اعلام کرد و گفت: از این تعداد 98 صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری (هر شعبه یک صندوق) و 147 صندوق هم مربوط به انتخابات شوراها است.

 

وی با بیان اینکه شهروندان نگران نباشند، انتخابات با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا شعب به نحوی انتخاب شده اند که دارای درب ورود، خروج و تهویه مناسب بوده و بدون هیچ تجمعی مردم می توانند در کمترین زمان ممکن در شعب حضور پیدا کنند.

 

فرماندار سربیشه رأی مردم را رأی به نظام دانسته و تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری انتخابات متعدد در این سال ها، جلوه بی‌نظیری از دموکراسی را در قالب مردم ‌سالاری دینی در معرض دید جهانیان گذاشته و مردم همواره با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی، پشتیبانی خود را به نظام ثابت کرده‌اند.

 

محمدی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات، امنیت کشور را تضمین می‌کند از مردم و شهروندان خواست با حضور پرشور خود مانند گذشته حماسه با شکوه دیگری را رقم زده و برگ زرینی بر تاریخ افتخارات نظام بیفزایند.

 

 

 

کد خبر 1058573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha