عشق به اهل البیت (ع) در اشعار مختومقلی موج می زند

کشمیری گفت: عشق به اهل البیت (علیهم السلام) در اشعار مختومقلی فراغی موج می زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» عصر روز (پنجشنبه 30 اردیبهشت) در آیین نکوداشت زادروز مختومقلی فراعی اظهار کرد: عشق به اهل البیت (علیهم السلام) در اشعار مختومقلی فراغی موج می زند و این شعار پرآوزه ترکمن در دوران زندگی از جبهه ستم دیدگان دفاع می کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: مختومقلی با اشعارش زنده است و در بسیاری از اشعار خود از حل مشکلات و دردهای اجتماعی مردم دوران خود به سخن آورده است و این عارف و مبارز مختص به قشر خاصی نیست.

 

کشمیری با بیان اینکه مختومقلی در زمان خود به مسائل اجتماعی و سیاسی پرداخت، متذکر شد: اشعار مختومقلی فراعی مملو از اخلاق و عرفان و مسائل دینی و اسلامی است و یکی دیگر از ویژگی های بارز اشعار مختومقلی عشق به اهل البیت (علیهم السلام) است که در بخشی از اشعار خود به وصف حضرت علی (علیه السلام) و فرزندانش پرداختند.

 

وی افزود: این شاعر بزرگ با کلام خود در عصری که زندگی می کرد شعار عدالت، صلح و روشنگری سر می داد و  زیبایی های زیادی در اشعار این شعار پرآوازه ترکمن نهفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت  آرامگاه مختومقلی فراغی در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحداشاره کرد و گفت: کتاب های تالیف شده از اشعارمختومقلی فراغی به زبان های مختلف ترجمه شده است.

 

 

کد خبر 1058578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha