آزادی۴۴ زندانی جرائم غیر عمد در استان اصفهان

حاج محمدی گفت: با کمک خیران و ستاد دیه و خیریه امام موسی کاظم(ع) اصفهان، ۴۴ زندانی جرائم غیر عمد در استان اصفهان به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان «محمد مهدی حاج محمدی» در دیدار با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان اصفهان گفت: 20 زندانی جرائم غیر عمد در استان اصفهان با کمک خیران آزاد شدند که این زندانیان جرائم مالی با بیش از ۱۶ میلیارد ریال با کمک خیران از زندان آزاد شدند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به وجود ۵۰۰ خیریه در اصفهان افزود: استان اصفهان از جمله استان‌هایی است که افراد نیکوکار زیادی دارد و فعالیت مردمی بسیار خوبی در راستای آزادی زندانیان دارد.

وی با بیان اینکه تنها خیریه‌ها نباید برای آزادی زندانیان جرائم مالی تلاش کنند گفت: تمام افرادی که با جرائم مختلف در زندان هستند  باید مورد حمایت قرار بگیرند.


رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به حمایت از خانواده‌های زندانیان در بند افزود: ضربه‌هایی که به یک خانواده زندانی وارد می‌شود ، می تواند موجب اتفاقات ناگوار اجتماعی شود.

همچنین همزمان با سفر رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به استان اصفهان و حضور در زندان مرکزی اصفهان، ۳ نذر هشتم ادا شد و ۲۴ مددجوی زندانی آزاد شدند.


این زندانیان شامل ۱۴ نفر جرایم غیر عمد و ۱۰ نفر زندانی جرایم عمد بودند که چندین سال به خاطر عجز از پرداخت مال و پرداخت دیه در زندان بودند و با کمک ستاد دیه و خیریه امام موسی کاظم(ع) اصفهان امروز آزاد شدند.


مبلغ کل بدهی این زندانیان ۶۳ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال بود که از این مبلغ، ۳۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون با گذشت شاکی، ۳ میلیارد و ۱۶۰‌ میلیون ریال آورده زندانیان بود. مبلغ مورد نیاز برای آزادی ۱۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال بود که با تعهد خیرین پرداخت شد.


همچنین امروز صورت جلسه نهایی پرونده رضایت از قتل که با همکاری مددکاران و چندین جلسه صلح و سازش منجر به رضایت اولیای دم مقتول شده بود امضا شد.

کد خبر 1058606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha