کاهش جمعیت جامعه اسلامی را تهدید می کند

حجت لاسلام شمس الدین با تاکید برافزایش جمعیت گفت: افزایش جمعیت مسلمانان به خصوص شیعیان در تصمیمات جهان اسلام تاثیر گذار خواهد بود. یکی از خطراتی که امروز جامعه ایرانی و شیعه را تهدید می کند کاهش جمعیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه، 31 اردیبهشت ) در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر زمانی پیش بیاید که نیازمند آرا و رای باشیم اما تعداد لازم را نداشته باشیم چگونه می توانیم از اسلام و عقاید خود دفاع کنیم باید در تشکیل خانواده و باروری تجدید نظر شود و جوانان هم زود ازدواج کنند و این شرایط سخت ازدواج از پیش رویشان کنار رود. باید هر کس به هر شکلی که می تواند به افزایش جمعیت کمک کند .

 

امام جمعه انزلی تصریح کرد: نباید تردید داشت که کاهش جمعیت در امت اسلام به ویژه در ایران از برنامه های استکبار است و برای این کار اقدامات فراگیری را انجام داده‌اند.

 

وی ادامه داد: در جامعه امروز آنچه برای دشمن اهمیت دارد کاهش جمعیت است آنچه که برای ما باید اهمیت داشته باشد تا با آن بتوانیم حفظ کشور و آرمانها را داشته باشیم، افزایش جمعیت و تربیت صحیح است. وقتی ایرانی مقتدر داریم که نیروهای جوان کارآمد، قوی و پرتوان، نخبه و متدین داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: در خرداد انتخابات بسیار مهمی داریم و آن انتخابات ریاست جمهوری است که هم برای کشور و هم برای منطقه مهم است،  زیرا در این ایام انتخابات ریاست جمهوری در سه کشور منطقه حال شکل گیری است. امروز در سوریه، در ۲۸ خرداد ایران و چند ماه بعد در عراق هر سه کشوری که از کشورهای استراتژیک هستند و باید دقت زیادی در این زمینه شود.

 

وی افزود: وحدت و همدلی از عوامل مهم در انتخابات  و یکی از عوامل مهم پیروزی وحدت و همدلی و مقاومت و ایستادگی است باید با توجه به ضرورت های موجود پای انقلاب بایستیم . لذا باید اختلاف انتخاباتی را کنار بگذاریم و در انتخاب آنچه به آن توجه کنیم نیات ، وابستگی ها و عملکرد آنها باشد و نباید اصولگرا و اصلاح طلب راه بیفتد.

 

خطیب جمعه انزلی اذعان کرد: مردم باید یکدل باشند در همین گروه های اصلاح طلب افراد مومن و انقلابی زیادی هستند که می‌توانند در کارها راهگشا باشند. آنچه مهم است این است که باید همه پشت سر رهبری قرار بگیریم و در بین کاندیداها آن که توانمندتر، متدین تر و با تقواتر هستند را انتخاب کنیم تا گره از کارها گشوده شود.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه کار و تلاش یکی از اصول مهم ایجاد جامعه اسلامی است گفت: کار در اسلام هم عبادت است و هم عامل پیشرفت، باید در جامعه اسلامی عنصر کار و تلاش پررنگ و فعال باشد و فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت شود زیرا یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی فعال بودن و تلاش کردن  است. امروز باید برای حفظ نظام اسلامی کار و تلاش کنیم.

کد خبر 1058659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha