ضرورت توجه به ایجاد دوقطبی های دروغین در جامعه

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه قائل به هیچ ائتلافی نیستم بلکه طرفدار جریان مبارزه با فساد و پاسخگویی به مردمم گفت: در این انتخابات طبل دشمن در فضای مجازی نواخته می شود و دو قطبی های دروغی آنجا شکل می گيرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام محمد محمدیان در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۳۱ اردیبهشت) به کسانی که دغدغه اسلام و انقلاب دارند، پیروزی مردم فلسطین و شکست مفتضحانه رژیم‌صهیونیستی را که در طول ۱۱ روز مقاومت جانانه به دست آمد تبریک گفت و اظهار کرد: رمز پیروزی و عزت در هر جامعه ای مقاومت است.


امام جمعه سنگر علت پیروزی مردم فلسطین را طی ۱۱ روز "وحدت کلمه" دانست و بیان کرد: وحدت شاخصه جدیدی بود که در جنگ های گذشته وجود نداشت.

وی همچنین خطبه عربی مقام معظم رهبری را دلیل محکمی برای این اتفاق عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این خطبه عربی از تعبیری استفاده کرد که به کشورهای عربی سوریه، لبنان، مردم کرانه باختری، مردم غزه و... اتحاد و یکپارچگی را یادآوری کند، از این رو همه متحدانه علیه رژیم صهیونیستی اقدام کردند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: اگرچه مکر دشمنان کشورهای عربی را از هم جدا کرده و بینشان شکستگی و جدایی افتاده بود اما رهبری از آنها خواستند که با هم تداوم داشته، به هم متصل شوند و با پشتوانه هم بتوانند در این نبرد پیروز شوند.

وی از دیگر دلایل شکست رژیم صهیونیستی را شکست اطلاعاتی و ناتوانی دشمن  عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر دلایل این شکست، شکست در مقابل افکار عمومی و رسانه‌ای آنها بود که هر چقدر میخواستند به جامعه جهانی پیروزی خود را القا کنند نتوانستند و شدت حملات و گستردگی آن در منطقه باعث شد که به نقشه خود نرسند.

حجت الاسلام محمدیان وحدت کلمه را لازمه همبستگی بین مردم دانست و اظهار کرد: دو قطبی کردن مردم شگرد شیطان برای مقابله با اتحاد است که در انتخابات های چند سال اخیر بیشتر مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان خارجی، بلندگوهای داخلیشان، منفعت طلبان و.. کارشان ایجاد دوقطبی های دروغین و غلط در جامعه است.

حجت الاسلام محمدیان گفت: این ۲ قطبی های دروغی، در بین مردم ۲ دستگی می‌آورد و خروجی دو قطبی دروغی، دشمنی در بستر یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ نمونه این دو قطبی های دروغی را دیدید اظهار کرد: دوقطبی یعنی حق و باطل و ممکن است بعضی از دوقطبی ها درست باشند اما دوقطبی های دروغی چیزی است که باید نسبت به آن تامل و تفکر داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به کسانی که جامعه را دوقطبی می کنند بیان کرد: جامعه به گونه ای خواهد شد که به صورت منطقی نمی توانید رای بدهید و باید هیجانی دست به انتخاب بزنید.

وی گفت: کسانی که بخواهند کارنامه خود را بپوشانند و نخبگان جامعه به سمت کارنامه و برنامه‌های آنها نروند جامعه را به سمت دوقطبی شدن میبرند.

 امام جمعه سنگر با بیان اینکه امیدواریم با یک رای درست و منطقی و انقلابی کار را به جایی برسانیم که ولی زمان به امام زمانش ندا بدهد افزود: متاسفانه انقلابی هایی که باید پای کار می‌ماندند، نماندند و عده ای از کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند خود طرفدار اشرافی‌گری و..  هستند.

وی این انتخابات را انتخابات فضای مجازی دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان در فضای حقیقی زیاد مانور نخواهند داد از این رو طبل دشمن نیز در فضای مجازی نواخته خواهد شد و این دو قطبی ها آنجا شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: آنان که پا به سن گذاشته اند خیلی این فضا را نمی شناسند اما به جوانانی که با فضای مجازی آشنایی دارند باید گفت کجای کار ایستاده‌اید و چقدر می توانید انقلابی عمل کنید.

 وی در ادامه با اشاره به شایعه ای مبنی بر اینکه امام جمعه سنگر برای خود تیمی درست کرده است گفت: من قائل به هیچ ائتلافی نیستم بلکه قائل به جریانم و آن جریانی که به نفع مردم باشد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: من از جریان پاسخگو بودن، خدمت و تخصص طرفداری می کنم و وظیفه شرعی من است که از جریان مبارزه با فساد حمایت کنم.

وی همچنین اذعان کرد: پیشنهاد هم داده ام که کسانی که با هم همفکر و هم عقیده هستند و تلاششان برای خدمت به مردم است دور هم جمع شوند و برنامه و طرح بدهند و اگر کسی هم در این جمع محبوبیتی دارد بقیه به نفع آن کنار بکشند و حتی اگر کنار هم نکشند از هم برای کمک هر چه بیشتر و بهتر به مردم، فایده ببرند.

امام جمعه سنگر همچنین در ادامه به صحنه های زشتی خرید و فروش رأی که قبل و حین انتخابات رخ می دهد اشاره کرد و از متصدیان نظارتی و اجرایی، قضا و دادستان خواست به خاطر اینکه حق و حقوق مردم ضایع نشود جلوی این صحنه ها را که در بعضی از نقطه های مشخص نیز انجام می شود، بگیرند.

کد خبر 1058661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha