امروز انتفاضه موشک و راکت شروع شده است

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: امروز ایران اسلامی پرچم دار مقاومت است و دیگر انتفاضه سنگ معنا ندارد و روز انتفاضه موشک و راکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳۱ اردیبهشت حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: سعادت یعنی فلاح و رستگاری اما شقاوت که در مقابل سعادت قرار دارد به معنای خواری، پشیمانی و سیه روزی است.


امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به این که اصطلاح سعادت در نظر هر گروهی متفاوت است، بیان کرد: سعادت و شقاوت بر اساس جهان‌بینی انسان است و عده ای سعادت را در زندگی مرفه می دانند و بعضی ها سعادت را در این می بینند که در هر شرایطی خدا را از خویشتن راضی کنند.


وی با بیان این مطلب که سعادت به انسان بستگی دارد، ابراز کرد: سعادت واقعی سعادتی است که مردم را به خدا و کمال برساند، به عنوان مثال کسی که سال ها زحمت کشیده تا به لحاظ علمی به درجات عالیه برسد در اصطلاح می گویند به سعادت رسیده است.


حجت الاسلام گروهی ادامه داد: برخی در تحصیل مال دنیا تلاش کرده و به آن می رسند اگر این مال از راه حلال به دست آمد سعادت است اما رسیدن به هر چیزی اگر در چارچوب قانون حضرت باری تعالی باشد سعادت است.


خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: حقیقت شقاوت این است که عمر انسان با آن به پایان رسیده و این مرگ خواری و سیه روزی است و نمونه آن ابن ملجم مرادی است که در تاریخ به عنوان اشق الاشقیا از آن یاد می شود و شمر بن ذی الجوشن نمونه دیگری از شقاوت است و علی رغم این که جانباز جنگ سفین در سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) بود، در کربلا قاتل حضرت حسین ابن علی (ع) شد پس شما نماز گزاران همواره دعا کنید که عاقبت به خیر شده و برای عاقبت به خیری تلاش کنیم.


وی با اشاره به این که سعادت و شقاوت ذاتی بشر نیست بلکه اکتسابی و انتخابی  بشر است، خاطرنشان کرد: رسول مکرم اسلام (ص) می فرماید؛ چهار چیز از اسباب سعادت است؛ اولین اسباب سعادت همسر است، همسر انسان یاور انسان برای رسیدن به سعادت است، اسباب دیگر سعادت خانه خوب، همسایه خوب و مرکب خوب است و اما اگر این چهار چیز بد شوند اسباب شقاوت و بدبختی می شوند.


حجت الاسلام گروهی مسئله فلسطین را از مهمترین مسائل جهان برشمرد و اضافه کرد: هفت دهه نبرد مردم فلسطین با صهیونیسم که نبردی نابرابر و ظالمانه بود دل مسلمانان واقعی را متاثر کرده است و در روزگاری تحمل جنایات و نبرد با آن فقط به یک منطقه مثل نوار غزه اختصاص داشت.


امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در روز قدس از یکپارچگی جهان اسلام خصوصا مردم فلسطین سخن گفته و خواستار همبستگی شدند و به لطف خداوند امروز شاهد این همبستگی و یکپارچگی هستیم که در مقابل صهیونیسم ایستاده اند.


وی تاکید کرد: رهبری سخن از نابودی و محو اسرائیل در ۲۵ سال گفته و این تحرکات نوید بخش تحقق این پیش بینی به زودی زود است.


حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: حضرت آقا فرمود؛ مقاومت فلسطین از ۲ زخم بزرگ رنج می برد یکی از هم گسستگی که الحمدلله این موضوع به تغییر کروه و زخم دوم از اختلافات درونی گروه های مقاومت در سراسر جهان بود که گاهی به مردم نیز سرایت می کرد که به لطف خداوند این نیز حل شده است.


خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: امروز ایران اسلامی پرچم دار مقاومت است و دیگر انتفاضه سنگ معنا ندارد و روز انتفاضه موشک و راکت است.


وی یادآور شد: در جنگ های ۲۲ روزه بیش از ۴۰۰ راکت به سمت رژیم صهیونسیتی پرتاب شد اما در این جنگ جدید در ۲۰ دقیقه بیش از ۳۰۰ موشک و راکت به سمت صهیونیست ها شلیک شد.


حجت الاسلام گروهی در خاتمه با اشاره به انتخابات پیش رو به فعالیت هم زمان دشمن داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: عده ای علی رغم این که یقین دارند رد صلاحیت می شوند ثبت نام کرده اند و همچون فتنه ۸۸ قصد درست کردن هزینه برای نظام دارند و اما دشمن نیز با این تحرکات به دنبال تبدیل ایران به عراق و سوریه دیگری است.

کد خبر 1058664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha