تمام توان خود را برای تحقق شعار سال معطوف می‌کنیم

حجت الاسلام فتوحی گفت: سازمان بازرسی کل کشور امسال برنامه خود را معطوف به تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «موسی فتوحی» صبح امروز (۱ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بازرسی از ۶ منطقه در کل کشور تشکیل می شود که منطقه یک با مرکزیت تهران و منطقه ۲ با مرکزیت استان خراسان رضوی است.

 

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در این منطقه بازرسی از گلستان تا سیستان و بلوچستان بین مدیران وحدت رویه و همکاری خوبی وجود دارد، گفت: سازمان بازرسی کل کشور امسال برنامه خود را معطوف به تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» کرده است.

 

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از رفع موانع تولید بر عهده دستگاه قضایی و سازمان بازرسی است و بسیار می تواند در این زمینه کمک کند چرا که برخی از مدیران عدم انجام تکالیف خودشان را به سختگیری های سازمان نسبت می دهند در حالی که امروز خود سازمان در میدان برای رفع موانع کارها است و اگر کاری انجام نشود ترک فعل خودش جرم است.

 

حجت الاسلام فتوحی تأکید کرد: امر ولی فقیه بر مبنای حقوقی، فقهی و شرعی بر همه قوانین و مقررات حاکم است بنابراین اگر دستورالعمل و بخش نامه ای مانع تولید است حتما باید به آن ورود کنیم.

 

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در سالهای اخیر به ویژه در حوزه اقتصادی ناشی از سوء مدیریت در سطح مختلف کشور است، افزود: این مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی و ضعف مدیریت در حوزه اجرا را تا حدود زیادی قوه قضاییه و بازرسی به عهده گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سازمان بازرسی به همان اندازه که به تخلفات و جرائم دستگاه های اجرایی پرداخت شده به راهبری و مدیریت شرایط فعلی نیز پرداخت شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در دهه ۶۰ نرخ جمعیت کشور ۶ تا ۶.۵ بود در حالی که اکنون میانگین نرخ رشد جمعیت ۱.۳ است و به شدت رو به کاهش است و در تهران زیر  نیم درصد است.

 

حجت الاسلام فتوحی از ورود سازمان بازرسی کل کشور به هدفمندسازی بودجه سال خبر داد و افزود: از زمان ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضاییه در بحث علل جرائم و تخلفات به شاخصه های انقلابی‌گری و تخصص و تعهد در نصب و عزل مدیران توجه می شود.

 

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: در کمیت و سطح تخلفات و جرائمی که از ناحیه سازمان بازرسی و دیگر دستگاه های ناظر در استان خراسان جنوبی کشف می شود متناسب با دیگر استان ها جزو استان های پاک با کمترین تخلف و جرائم است.

 

وی با اشاره به اینکه همه مسائل کشور برعهده رئیس جمهور و قوه مجریه است، گفت: اگر قوه مجریه درست عمل کند کار قوه قضاییه و مقننه کاهش می یابد که امیدواریم در این انتخابات فرد اصلح انتخاب شود و تمام تلاش ما در سازمان بازرسی این است که ارتقایی در سطح مدیریت ایجاد شود تا مردم راضی و کارآمدی نظام افزایش یابد.

کد خبر 1058729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha