مشکلات جمیعت هلال احمر استان زنجان پیگیری می شود

خاتمی با اشاره به رصد مستمر مشکلات جمعیت هلال احمر در سطح استان زنجان گفت: مساله امداد و نجات مهمترین ماموریت جمعیت هلال احمر است که باید با جدیت انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار کرد: در خصوص اهمیت جایگاه هلال احمر هیچ جای صحبتی نیست چرا که نهادی برآمده از مردم و غیردولتی است که با شعارهای برجسته در سطح بین المللی در جهت آرامش جامعه، امداد و نجات و  برای برقراری صلح در  سطح جهان بدون تبعیض نژادی فعالیت دارد.

 

مرتضی خاتمی تاکید کرد: این جایگاه خدمتی ممتاز و قابل افتخار است که هر شخصی در هر مسئولیتی آرزوی خدمت در این کسوت و ملبس شدن به لباس هلال احمر را دارد.

 

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد افرادی که برای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر از هر قشر و سطح اجتماعی تلاش می کنند، زیاد هستند و پرچم هلال احمر همیشه بالاست چرا که بیشترین مشارکت در جامعه را دارد بر همین اساس نباید بر وجهه جمعیت هلال احمر در سطح کشور و استان لطمه وارد شود.

 

خاتمی اظهارداشت: همه ارکان تخصصی هلال احمر به لحاظ کاری با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ارتباط است و در جهت کمک همه جانبه به مدیران این مجموعه کوتاهی نخواهیم کرد به لحاظ رسالتی که داریم این مهم را دنبال می کنیم.

 

وی ادامه داد: مساله امداد و نجات مهمترین ماموریت جمعیت هلال احمر است که باید با جدیت انجام می شود و  مستمر مشکلات هلال احمر را رصد می کنیم و پیگیر نیز هستیم تا به اهداف متعالی برسد.

 

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی که تاکنون در خصوص تقویت لجستیک در سطح شهرستان و استان زنجان انجام شده کافی نیست و مسئولیت هلال احمر در این برهه سنگین است که باید به صورت منسجم و همه جانبه پیگیرهایی انجام شود.

 

خاتمی به پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر اشاره کرد و افزود: عینی ترین و الویت دار ترین وظیفه هلال احمر در ارتباط با تقویت و احداث پایگاه های مورد نیاز در شهرستان است.

 

وی یادآوری کرد: حوزه بهداشت، درمان و مرکز جامع توانبخشی، تجهیز و توسعه داروخانه نیز مایه افتخار است با توجه به اینکه زنجان، استانی خیر خیز می باشد نیاز است از خیرین جهت همکاری با مجموعه هلال احمر دعوت شود.

 

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه همه جانبه و اولویت سنج در هلال احمر حاکم شود و از ظرفیت نیروهای کیفی و ارزشمند استفاده شود.

 

حوزه امداد و نجات هلال احمر نیازمند حمایت و مساعدت نمایندگان مجلس است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این دیدار گفت: خدمات تخصصی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر استان زنجان  ارتقا یافته و تجهیزات آن نیز بهتر شده است.

 

سید قاسم موسوی افزود: نگاه جمعیت هلال احمر مرکز نسبت به هلال احمر استان زنجان بهتر است و جزو هشتمین مرکز جامع توانبخشی برتر به لحاظ تنوع و کیفیت خدمات در سطح کشور هستیم.

 

وی اظهارداشت: با توجه به سابقه 60 ساله جمعیت هلال احمر در حوزه توانبخشی، تجربه مفید برای نیروهای این حوزه در توانبخشی را موجب شده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شهرستان طارم از مرکز استان فاصله زیادی دارد و مسیر های ارتباطی آن نیز بسیار صعب العبور است برای نخستین بار در سال 94 مرکز فیزیوتراپی هلال احمر شهرستان طارم را راه اندازی کردیم.

 

 موسوی خاطرنشان کرد: در هفته هلال احمر نیز یک دستگاه تخصصی لیزر را به این مرکز در طارم تحویل دادیم که در حال حاضر برای ارائه خدمات در حوزه توانبخشی به مردم این شهرستان فعال است.

 

وی با تاکید بر اینکه موضوع امداد و نجات نیازمند حمایت و مساعدت نمایندگان مجلس دارد، یادآوری کرد: بالگرد هلال احمر 15 روز در زنجان مستقر می شود که این مهم نیازمند احداث آشیانه و اعتبار است.

کد خبر 1058749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha