رد صلاحیت ۵ تن از نامزدهای انتخاباتی خراسان شمالی

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی از رد صلاحیت ۵ تن از نامزدهای انتخاباتی خراسان شمالی خبر داد.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: ۵ تن از نامزدهای انتخابات شوراها که در هیئت نظارت استان تایید صلاحیت شده بودند در هیئت نظارت مرکزی بر اساس بند جیم ماده ۶۳ دوباره رد صلاحیت شدند که این موضوع به استان ابلاغ شد.

 

 

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی بیان کرد: از این تعداد داوطلب رد صلاحیت شده یک نفر مربوط به شیروان، یک نفر مربوط به فاروج و یک نفر مربوط به مانه و سملقان است و دو نفر هم مربوط به راز و جرگلان هستند. 

 

 

جدی اضافه کرد: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری ۷۰۲ داوطلب ثبت نام کردند که طبق آخرین گزارش ۳۵ نفر از ادامه رقابت انصراف دادند، ۷۶ نفر صلاحیتشان به تایید نرسید و  ۵۹۵ نفر برای کسب ۲۰۷ کرسی شوراهای اسلامی در ۲۴ شهر استان خراسان شمالی رقابت می کنند که البته تا روز آخر همچنان بررسی صلاحیت ها در هیات مرکزی نظارت همچنان ادامه دارد.

 

 

وی افزود: تا هفته گذشته هیات نظارت و اجرایی در مرحله بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی ۲۴ شهر استان خراسان شمالی، صلاحیت ۱۰۱ نفر را رد کردند.

 

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مرحله بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان در هیات نظارت استانی ۹۱ نفر از رد صلاحیت شدگان اعتراض خود را به فرمانداری ها اعلام کردند که پرونده ها برای بررسی مجدد در اختیار هیات های نظارت استانی قرار گرفت.

 

 

 به گفته جدی هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای این استان در بررسی ها ، صلاحیت ۳۰ نفر از این معترضان را به مورد تایید قرار داد و لیست اسامی تایید شدگان در اختیار فرمانداری ها قرار داده شد.

 

 

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

 


همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد دو هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

 

 

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1058793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha