درخواست خنثی سازی و ممانعت از تبلیغات منفی نسبت به تزریق واکسن کرونا

دکتر رشیدی نژاد با اشاره به اثر واکسن در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: درخواست داریم تبلیغات منفی در خصوص واکسن خنثی و ممانعت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(اول خرداد) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و تاثیرپذیری از سیستان و هرمزگان گفت: در حال حاضر این استان ها در پیک کرونا قرار دارند.
 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: سیرنزولی قابل ملاحظه ای در این دو استان رخ نداده و شاید با ویروس جهش یافته مدتی در قله بماند و از طرفی با توجه به مراودات ما با این استان ها به ویژه در شهرهای جنوبی و شرقی، موضوع باید جدی گرفته شود.

 



وی از توقف سیر نزولی بیماری در استان خبر داد و با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۶۰ نفر بیمار بستری کرونا در سطح استان داریم؛ اظهار کرد: وضعیت بسیار شکننده ای داریم و امیدواریم روند نزولی را مثل قبل ادامه دهیم.

 



رشیدی نژاد در خصوص واکسن تصریح کرد: قدر مسلم این است واکسن توصیه علمی بین المللی و کشوری است و گرچه اجبار نیست اما توصیه و تشویق و ترغیب می کنیم و انتظار تبلیغات سوء درباره واکسن خنثی و از آن ممانعت شود.

 




وی با توصیه به تزریق واکسن برای سالمندان که جامعه عمده در معرض خطر هستند؛ گفت: به جز یک شهرستان که تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گرفته و ۳۵ درصد جمعیت سالمندان را واکسینه کرده اما در دیگر نقاط استان بالای ۶۰ درصد ۷۵ سال به بالا واکسن دریافت کردند.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن را در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا موثر خواند و کاهش درگیری کادر درمان پس از تزریق واکسن را موید این مسئله دانست و افزود: توصیه می کنیم افراد سهمیه واکسن خود را از دست ندهند.

 

 

دکتر حسین صافی زاده، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه سیر نزولی خیلی شدیدی نداریم و در هفته گذشته متوسط بستری روزانه در استان ۷ نفر کاهش داشته؛ اظهار کرد: مرگ و میر هم کاهش مختصر دارد.

 



وی با ارائه گزارشی از طرح شهید سلیمانی از ویزیت سرپایی ۲۷۹۲ نفر در کرمان در مراکز منتخب خبر داد و افزود: ۳۰۹۸ مورد بازرسی در شهر کرمان داشتیم که در کل بازرسی ها تقویت شده است.




صافی زاده از ۱۰۲۱ مورد اخطار در جیرفت که بیشترین موارد را به خود اختصاص داده و از پلمب ۱۸ واحد در کرمان که از بقیه شهرها بیشتر است؛ خبر داد و گفت: ۲۲۴۰ خانواده در شهر کرمان در طرح شهید سلیمانی حمایت شدند.

کد خبر 1058840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha