دولت‌ها تنها تسهیل کننده و راهگشای فعالیت هنرمندان هستند

ناظمی گفت: در هیچ کجای دنیا، هنر از طریق دولت رشد نمی‌کند بلکه دولت‌ها تنها تسهیل کننده و راهگشا هستند و آنچه که به عنوان پدیده هنری اتفاق می‌افتد توسط خود هنرمندان انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در نشست صمیمی با خوشنویسان استان، ‌اظهار داشت: اگر می خواهیم هنر اسلامی و خوشنویسی جایگاه اصلی خود را بازیابد، باید هنرمندان عرصه خوشنویسی حساسیت، مشارکت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود:  مشارکت اهالی هنر با ایجاد یک رقابت دوستانه و صمیمی اتفاق می افتد و با ایجاد این رقابت جدی ما می‌توانیم در جریان ملی هنر خوشنویسی بیش از پیش تاثیرگذار باشیم.

وی، تصریح کرد: خوشنویسی زمانی می‌تواند فراگیر شده و در جایگاه شایسته‌تری قرار گیرد که خود هنرمندان برای ترویج و گسترش آن تلاش کنند و بستر لازم را برای پیوند اندیشه و ذوق مردم با این هنر فراهم آورند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد هنر در این عرصه، گفت: باید هنرمندان خوشنویس، بستر و مجال بروز این هنر را تقویت کنند و با خلق آثاری ماندگار و برجسته و ارائه آن در سطحی گسترده‌تر، نقش هنر را در زندگی مردم جدی‌تر کنند.

ناظمی تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا، هنر از طریق دولت رشد نمی‌کند بلکه دولت‌ها تنها تسهیل کننده و راهگشا هستند و آنچه که به عنوان پدیده هنری اتفاق می‌افتد توسط خود هنرمندان انجام می‌گیرد.

وی جایگاه خوشنویسی را در خطه آذربایجان قابل توجه دانست و گفت: بر همین اساس باید مدیریت قوی تری داشته باشیم و بهتر و بیشتر از پیش آثار هنری برجسته هنرمندان را در معرض توجه علاقمندا ن از سراسر کشور و جهان قرار دهیم و از تمام فرصت‌ها برای این امر بهره گیریم.

بنابر این گزارش، این آیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و 70 نفر از اساتید و هنرجویان انجمن خوشنویسان در فضای باز مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری برگزار شد.

این نشست در راستای اعلام حمایت و همراهی اهالی فرهنگ و هنر با مردم مظلوم فلسطین و توسط انجمن خوشنویسان تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بسیج هنرمندان استان و  کانون فرهنگ، هنر و ادب برگزار گردید و طی آن هنرمندان خوشنویس آثاری را با محوریت مقاومت مردم فلسطین خلق کردند.

کد خبر 1058846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha