رویداد ملی قیام در تبریز برگزار شد

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش "رویداد ملی قیام" درر استای تحقق بیانیه رهبر فرزانه انقلاب با عنوان "گام دوم انقلاب اسلامی" خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همایش "رویداد ملی قیام" با حضور و گردهمایی تعدادی از مجامع تخصصی ملی و برخی مجموعه‌های موفق استان آذربایجان‌شرقی برگزار شده تا ایده‌ها، تجربه‌ها و توانمندی‌های خود را با فعالین فرهنگی‌اجتماعی استان به اشتراک بگذارند و این ظرفیت‌ها را به سطح محلات انتقال دهند.

این همایش در قالب ۱۸ غرفه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به مدت دو روز در اردوگاه الغدیر فتح آباد تبریز برگزار می شود که جهت آشنایی بیشتر و تبیین این حرکت  فرهنگی- اجتماعی، گفت‌وگویی با «حجت الاسلام حسن شعبانی»، دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی داریم.

حرکت فرهنگی رویداد ملی قیام با چه رویکرد و نگرشی برگزار می شود.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.
بیانیه «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.

در راستای تحقق و عملی سازی این بیانیه مهم وسرنوشت ساز، پای کار بودن و ایفای نقش مهم مردم در انقلاب اسلامی لازم است. جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز برای تحقق این حضور موثر مردم در صحنه رویکرد محله محوری به خود گرفته است.

منظور از رویکرد محله محوری در این رابطه چیست؟

 مردم در محله‌های مختلف کشور گرد هم آمده و با تشکیل هسته فعال محله، شروع به مسئله شناسی می‌کنند و مسائلی و مشکلات محله به همت خود مردم محله حل می‌شود و رویداد قیام ناظر بر همین موضوع برگزار شده است که ظرفیت‌های مجامع تخصصی ملی جبهه فرهنگی که حول موضوعات مختلف تشکیل شده‌اند، ظرفیت‌های خود را به هسته‌های بومی شکل گرفته در محلات ارائه دهند.

چه مجامع و گروه هایی در این رویداد حضور دارند.

این رویداد دو روزه با حضور و دعوت از 10 مجمع  تخصصی ملی از جمله مجمع ملی سبکه مدارس مسجدمحور، مجمع فعالان تربیتی فتح الفتوح، مجمع تشکل‌های بین الملل، انجمن تغذیه سالم، تاگ (تفریحات، اردویی و گردشگری)، فعالان جمعیت و فرهنگیان جوان، مرکز رشد و توانمند سازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گروه کتابخوانی گنجه رنگی همچنین ۶ مجموعه‌های فعال آذربایجان شرقی تلاش دارد تا ظرفیت‌های ملی و استانی در کنار همدیگر یک بسته جامعی را تشکیل می‌دهند.

زمان برگزاری و گستره زمانی رویداد ملی قیام چه زمانی است؟

 این رویداد در ۲ روز متوالی (29 و 30 اردیبهشت ماه جاری ) برگزار می شود که هر روز، مخاطبان مجزای خود را دارد و شرکت‌کنندگان پس از افتتاحیه، در قالب گروه‌های ۱۵ نفره به بازدید از ۱۸ غرفه رویداد می‌پردازند و پس از اختتامیه، برنامه یک روزه به پایان می‌رسد.

چه ارگان ها و مجموعه هایی در برگزاری این رویداد نقش دارند.

در برگزاری این رویداد، ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، معاونت فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان، اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرداری کلان شهر تبریز و شهرداری منطقه ۵ تبریز مشارکت دارند.

پایان بخش کلام در خصوص برگزاری این همایش؟

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با برگزاری برنامه‌های مختلف در قالب‌های گوناگون و متعدد به دنبال گسترش چتر انقلاب اسلامی و جذب اقشار مختلف است و در واقع با این برنامه‌ها، بستر و زمینه مشارکت طیف‌های متعدد و مختلفی از مردم را فراهم می‌آورد.

 

کد خبر 1058327

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha