سرمایه‌گذاران فرهنگ و هنر بر حوزه سینما توجه داشته باشند

ناظمی گفت: تمرکز و توجه مدیران فرهنگی به بازار سینما باید پویاتر باشد و فعالان عرصه سینمای استان نیز تعامل حرفه‌ای و تاثیرگذار با سرمایه‌گذاران در بخش فرهنگ و هنر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در نشست مشترک با سینماگران استان،‌ رونق سینمای آذربایجان شرقی را نیازمند ایجاد یک جریان صنفی دانست و اظهار داشت: تشکیلات صنفی در واقع محل اتصال مدیریت فرهنگی و صاحبان صنف است و از این رو ایجاد این جریان ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: سینمای استان علیرغم وجود استعداد و پتانسیل قابل توجه، از حیث تولید، چشم‌انداز روشن و مطلوبی ندارد و  مدیران فرهنگی برای تحرک بخشی به این حوزه، باید بازار تولید را گسترش دهند.

وی، گفت: تمرکز و توجه مدیران فرهنگی به بازار سینما باید پویاتر باشد و فعالان عرصه سینمای استان نیز تعامل حرفه‌ای و تاثیرگذار با سرمایه‌گذاران در بخش فرهنگ و هنر داشته باشند. اگر سینماگران خود پا به عرصه بگذارند و اراده کنند ما آمادگی لازم را برای حمایت و همراهی در چارچوب قانون داریم.

ناظمی بر لزوم تلاش بیشتر برای ورود سرمایه بخش خصوصی به سینما اشاره کرد و گفت: تولید فیلم از سالهای دور تاکنون وابستگی قابل توجهی به بودجه های حاکمیتی داشته اما ورود بخش خصوصی به این حوزه امکان برنامه ریزی بلند مدت را فراهم می آورد.

گفتنی است، در  این نشست اعضای انجمن سینماگران استان به بیان مشکلات و راهکارهای برون رفت از مشکلات حوزه سینما پرداختند.

کد خبر 1058825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha