سی و هفتمین موزه استان آذربایجان شرقی راه اندازی شد

موزه تمبر ایران؛ به عنوان سی و هفتمین موزه استان آذربایجان شرقی در خانه تاریخی مجتهدی‌ها تبریز راه اندازی شد.

«احمد حمزه زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: نخستین موزه تمبر ایران؛ به عنوان سی و هفتمین موزه استان آذربایجان شرقی در خانه تاریخی مجتهدی‌ها تبریز راه اندازی شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از چهار میلیارد تومان با مشارکت اداره کل پست استان برای مرمت خانه مجتهدی‌های تبریز هزینه شه است، گفت: مرمت این خانه تاریخی طی پنج سال گذشته انجام‌ شده است.

وی با بیان این‌که موزه تمبر به محلی برای نمایش ۲۰۰ تابلوی شکیل تمبر دوره های مختلف از سال ۱۳۴۰ تاکنون مجهز و آماده بازدید تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: خانه تاریخی مجتهدی‌ها متعلق به دوره قاجار بوده و در بافت جهانی و تاریخی کهن شهر تبریز قرار دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی افزود: اولین خانه موزه تمبر ایران امروز هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.

حمزه زاده گفت: در فاز نخست افتتاح نخستین خانه - موزه تمبر ایران در تبریز، تمبرهای دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی از تمبرهای پهلوی دوم و نیز کارت پستال هایی از کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است. 

به گفته وی قرار است در فاز دوم و توسعه ای نخستین خانه - موزه تمبر ایران در تبریز، اشیا و ابزار پستی از قبیل مهرهای قدیمی پست تبریز و ابزار آلات قدیمی به جای مانده از تلگرافخانه تبریز و ادارات پست آذربایجان شرقی به نمایش گذاشته شود. 

وی یادآور شد: راه اندازی جمعه بازار تمبر و هم افزایی برای انجام پژوهش های مرتبط با تمبر به عنوان اوراق بهادار و تاریخی از دیگر برنامه های آتی خانه - موزه تمبر تبریز است. 

کد خبر 1059018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha