جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی با امام جمعه تبریز دیدار کردند

جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان آذربایجان شرقی در آستانه فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان آذربایجان شرقی امروز در آستانه فرارسیدن سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، با حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، در این دیدار، اظهار داشت: سوم خرداد یوم‌الله است. در چنین روزی با هماهنگی سپاه، ارتش و بسیج، جهاد و نیرو‌های مردمی برای کشورمان امنیت، افتخار و اقتدار آفریده شد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از هشت سال جنگ تحمیلی، توضیح داد: بحث‌های زیادی در قرارگاه کربلا راجع به اجرای عملیات بیت‌المقدس بود؛ بنابراین برای کسب تکلیف خدمت حضرت امام خمینی (ره) مشرف شدند و در نهایت ایشان فرمودند که به خدا توکل کرده و مصمم باشید و نیازی هم به استخاره نیست و برای قوت قلب، به قرآن تمسک کنید. در قرارگاه کربلا با رجوع به قرآن، سوره «فتح» آمد و این موضوع نیز باعث افزایش روحیه رزمنده‌ها و خلق این حماسه عظیم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهار داشت: مستشاران شرق و غرب همگی معتقد بودند که ایران توانایی آزادسازی خرمشهر را ندارد که در طول ۲۵ روز و طی چهار عملیات، خرمشهر عزیز آزاد شد.

وی ادامه داد: به‌منظور بزرگداشت روز تاریخی سوم خرداد، با استاندار آذربایجان شرقی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و سایر مسئولان استانی جلساتی برگزار کرده و مصوباتی داشته‌ایم و امروز نیز به همراه فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در استان و برخی از مسئولان استانی خدمت شما رسیده‌ایم.

سردار عباسقلی زاده توضیح داد: به منظور بزرگداشت روز آزادسازی خرمشهر، برنامه‌هایی توسط رده‌های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، ادارات مختلف همچون گلباران و عطرافشانی مزار شهداء، کمک مومنانه، ویزیت رایگان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح، دیدار با خانواده شهداء، تجلیل از ۳۹ خانواده شهداء و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، افتتاح فاز ۲ پروژه مسقف‌سازی مزار شهداء و... تدارک دیده شده است.

 

کد خبر 1059415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha