برنامه های حماسه سوم خرداد با شعار «ما مقتدریم» برگزار  می شود

یوسفعلی زاده گفت: در سال گذشته برنامه های دفاع مقدس به صورت تقویم روز شماربه دستگاهها ابلاغ شد و امسال نیز با همین روند برنامه های سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با شعار «ما مقتدریم» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «حسینعلی یوسفعلی زاده» امروز شنبه (1 خرداد) در نشست خبری گرامیداشت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر که در ساختمان بنیاد برگزار شد؛ با اشاره به رشادتهای رزمندگان در حماسه سوم خرداد؛ بیان کرد: در آن زمان رمز عملیات سوم خرداد « الی بیت المقدس» که شایر برای برخی این جمله قابل درک نبود اما اکنون که فلسطینیان پاسخ رژیم صهیونیستی را با موشک دادند و این رژیم روز گذشته مجبور به سازش شد، این جمله قابل لمس شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در سال گذشته برنامه های دفاع مقدس به صورت تقویم روز شمار که از ابتدا تا پایان سال برنامه هایی برای مناسبت های دفاع مقدس در نظر گرفته شده بود به دستگاهها و نهادها ابلاغ شد که تجربه بسیار خوبی بود به گونه ای که از بیش از 100 هزار پیشکسوت در طول سال توسط نهادها و دستگاهها تجلیل شدند.

 

وی اظهار داشت: با توجه به تجربه خوب سال گذشته امسال نیز با همین روند ادامه دادیم و به دستگاهها ابلاغ کردیم که برنامه هایی برای مناسبت های مختلف دفاع مقدس در نظر داشته باشند که در سال جاری اولین برنامه با سالروز عملیات فتح المبین در دوم فروردین آغاز شد.

 

سردار یوسفعلی با بیان اینکه که از همه دستگاهها خواسته شده تا ستادی برای این منظور تشکیل دهند و برنامه هایی را برای سوم خرداد در نظر بگیرند؛ گفت: در سال گدشته بیش از ۱۰۷۰۰ برنامه در استان برای دفاع مقدس برگزار شد و امسال برآورد ما بیش از این تعداد برنامه است.

 

وی شعار چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را «ما مقتدریم»؛ عنوان کرد و افزود: سوم خرداد روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» و و روز چهارم خرداد روز «دزفول، روز مقاومت و پایداری» نام گذاری شده است و محور فعالیت های این دو روز بر تبیین اهداف و نتایج عملیات پیروزمند بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و تبیین مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول می باشد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به برنامه های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: برگزاری شب شعر دفاع مقدس به همت انجمن های ادبی صورت مجازی، برگزاری مراسم غبارروبی در مزار شهدای گمنام، برگزاری جلسات روایتگری در مدارس و مکان های دیگر، برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و ادبی مادران چشم انتطار از جمله برنامه های ما در این ایام است.

 

وی افزود: همچنین برگزاری نشست های تخصصی بازخوانی عملیات بیت المقدس، تجلیل و دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، نقد و بررسی فیلم های دفاه مقدس، برگزاری کارگاه آموزش فیلم نامه و نمایشنامه نویسی به صورت مجازی، فراخوان پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس، اجرای نمایش خیابانی الی بیت المقدس، همایش تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت آزادسازی خرمشهر و ... از دیگر برنامه های بنیاد است.

 

سردار یوسفعلی زاده با بیان ابنکه حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس ظرفیت های مهمی به ویژه در فضای مجازی ایجاد شده است؛ اظهار داشت: ایجاد خبرگزاری های دفاع مقدس که گفتمان های دفاع مقدس را منتشر می نماید، ارتباط با کانالهای همسو برای بارگزاری و بازنشر ارزشهای دفاع مقدس و ایجاد دهها کانال در این خصوص از جمله اقدامات ما در حوزه فضای مجازی است.

 

وی بیان کرد: موزه میعادگاه و نقطه کانونی برای تمام پیشکسوتان دفاع مقدس و افرادی که می خواهند با این مبحث آشنا شوند، می باشد، لذا ما ظرفیت هایی را ابجاد می کنیم که مردم به موزه بیایند.

 

کد خبر 1058860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha