بیش از ۲ هزار گروه بسیج سازندگی در فارس از آموزش های امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات برخوردار می شوند

درویشی گفت: با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر استان فارس و بسیج سازندگی فارس ، ۲ هزار و ۵۰ گروه بسیج سازندگی در استان فارس از آموزش های امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین درویشی»، امروز (شنبه 1 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر استان فارس و بسیج سازندگی فارس گفت: این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت های داوطلبانه طرفین در ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه منعقد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، 2 هزار و 50 گروه بسیج سازندگی در استان فارس از آموزش های امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: این تفاهم نامه در هشت بند تنظیم شده و به مدت سه سال قابل اجرا خواهد بود و کارگروه های مشترک ستادی، استانی و شهرستانی، تولید محتواهای آموزشی و فرهنگی، انجام پروژه های استانی بشردوستانه، عام المنفعه و جهادی در قالب سند همکاری، انجام تمرین های مشترک امداد و نجات و برگزاری اردوها و ... در قالب آن  برگزار می شود.

درویشی تاکید کرد: تشکیل گروه و تیم های امداد و نجات مشترک به هنگام وقوع سوانح و حوادث و جمع آوری کمک های مردمی نیز از زمینه های همکاری مشترک در این تفاهم نامه است.

کد خبر 1058871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha