عقد قرار داد و پرداخت تسهیلات برای شهر سی سخت از مرز ۷۲ درصد عبور کرد

کلانتری گفت: هم اکنون بالای ۷۲ درصد عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات داشتیم و باید تلاش کنیم این عدد تا پایان هفته آینده به بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱ خرداد ماه) در نشست ستاد بازسازی شهر زلزله زده سی سخت و در جمع مدیران عامل بانکها و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بهبود فعالیت و سرعت بخشی بانک ها در روند عقد قرارداد برای ارائه تسهیلات در شهر زلزله زده سی سخت ضروری است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با  اشاره به همکاری و همراهی بانکها در زلزله سی سخت، خاطرنشان کرد: بانک های عامل در تزریق منابع و تشکیل پرونده با دستورالعمل خوب عمل کرده و قابل تقدیر و تشکر است.

 

وی تصریح کرد: انتظار ما از بانکها و بانک ملی که سقف را افزایش که هم سرعت کار بیشتر و هم ظرفیت جذب استان و نفرات تسهیل شود.

 

کلانتری به موضوع بازسازی شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: ضمن تشکر از بانکها که هم پای کار هستند و عملکرد آنها قابل قبول بوده و منتظر مراجعه متقاضیان هستند میانگین عملکرد بانکها تاکنون بانک ملی، بانک صادرات و بیشترین و بهترین عملکرد را داشتند و بانک ضعیفی در این خصوص نداریم و عملکرد همه قابل قبول است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بان کهای ملی، صادرات و مسکن توانستند در این فاصله افزایش میزان عملکرد در عقد قرارداد و پرداخت ها را داشته باشند

 

وی در ادامه گفت: فرماندار سی سخت با برنانه ریزی در شهرستان با بانک هایی که با مشکل عدم مراجعه  افراد معرفی شده مواجه هستند از همه ظرفیت های موجود در شهرستان از بنیاد مسکن و فرمانداری کمک بگیرند.

 

کلانتری افزود: مشوق هایی که دولت داده مشروط به جذب این اعتبارات و سرعت در انجام ساخت و ساز است و از مردم سی سخت می خواهیم که نسبت به تکمیل و تشکیل پرونده های خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارها از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما خطاب به مردم سی سخت  عاجزانه  اعلام کردیم که سریعا جهت تکمیل پرونده مراجعه کنند و گرفتن مشوق ها و کمک های ویژه دولت نیازمند عقد قرارداد مردم و تشکیل پرونده ها و سرعت بخشیدن به ساخت و سازهاست.

 

وی ادامه داد: میانگین عملکرد عقد قراردادها در حوزه شهری  ۷۲ درصد و در مناطق روستایی هم قابل قبول است و البته هم بانکها و هم دستگاه های مرتبط با بازسازی از همه تلاش خود برای تشویق مردم استفاده کنند.

 

کلانتری یادآور شد:برای ادامه روند بازسازی روستاها از رئیس بنیاد مسکن کشور خواسته ایم که ماشین الات آواربرداری بیشتر شوند که در این زمینه هم اقدامات مناسب صورت گرفته است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ارسال کمک های شهرداری تهران به ویژه ارسال ماشین آلات تقدیر کرد و گفت: این شهرداری پنج دستگاه ماشین سنگین در اختیار شهر سی سخت قرار داد که باید به صورت ویژه از آقای حناچی شهردار کلان شهر تهران تقدیر کرد.

کد خبر 1058918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha