آرد تحویلی به نانوایی های نهبندان متناسب با نوع پخت نیست

بیکی گفت: آرد تحویلی به نانوایی های شهرستان نهبندان متناسب با نوع پخت نیست که در این خصوص باید بررسی لازم و تمهیدات مناسبی از ناحیه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز(1 خرداد) در دیدار با مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار کرد: سهم آرد و نان مردم در سبد غذایی خانوارها افزایش پیدا کرده است لذا با توجه به وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی و محصولاتی از جمله گندم و جو، دستگاه های متولی شهرستان و استان باید زمینه خرید گندم را فراهم کنند.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: این محصولات باید در اختیار دولت قرار داده شود هر چند که این خود در فرآیند تولید آرد، به خود مردم برگشت می کند.

 

بیکی با بیان اینکه خشکسالی های پی در پی و بُعد جمعیتی در بعضی از خانوارهای شهرستان سبب شده است که با کمبود سهیمه آرد مواجه شویم، افزود: هر چند که در دهگردشی های انجام شده یکی از موضوعات و دغدغه‌های روستاییان هم همین موضوع است که نیازمند رسیدگی بیشتر است.

 

وی عنوان کرد: نوع آرد تحویلی به نانوایی های شهرستان متناسب با نوع پخت نبوده و در بازدیدهایی که از نانوایی های سطح شهرستان داشته ایم این موضوع به چشم می خورد و این خود در جهت کیفیت پخت نان تاثیرگذار است که در این خصوص هم باید بررسی لازم و تمهیدات مناسبی از ناحیه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان انجام گیرد.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: جمعیت زیاد افراد غیر بومی نان مصرفی خود را از شهرستان نهبندان تأمین می کنند که این موضوع سبب تشکیل صف های بزرگی شده است، همچنین سهم نان در سبد غذایی مردم به دلیل افزایش قیمت برنج افزایش یافته است که نیازمند تمهیداتی است.

 

 

 

کد خبر 1058934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha