هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته ممنوع است

زارع با اشاره به ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته براساس مصوبه ستاد ملی کرونا گفت: نشست‌های انتخاباتی باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن همه شرکت کنندگان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(شنبه، ۱ خرداد) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان  با اشاره به سوم خرداد، این روز را روز مقاومت، ایثار و پیروزی دانست و گفت: مردم به‌ویژه جوانان و رزمندگان ما با ایمان به خداوند متعال، با دست خالی و تجهیزات حداقلی در برابر یکی از مجهزترین ارتش‌های دنیا پیروز شدند و اراده ملی را در برابر دیدگان جهانیان متجلی کردند.

 

استاندار گیلان افزود: سوم خرداد، درسی جاودانه برای ماست تا به خاطر داشته باشیم با ایمان، اراده و مقاومت، می‌توان ایستاد و حماسه آفرید و یک پیروزی ملی خلق کرد و براین مبنا بر مشکلات می‌توانیم فائق آییم.

 

وی در ادامه به روند نزولی تعداد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های گیلان و مهار موج چهارم بیماری اشاره کرد و موفقیت در مقابله و مهار کرونا را در گروی برقراری آرامش در فضای عمومی جامعه و مشارکت موثر مردم را در این مسیر دانست.

 

استاندار گیلان با اشاره به رعایت ۶۷ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور گفت: رعایت دستورالعمل‌ها، کاهش تجمعات، استفاده از ماسک و شتاب در واکسیناسیون براساس سند ملی، گامی موثر در مهار بیماری است.

 

وی در ادامه از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در گیلان همزمان با سراسر کشور خبرداد و بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از تجمع مردم، در خصوص سیستم نوبت‌دهی واکسیناسیون اطلاع‌رسانی کنند.

 

زارع نظارت بر رعایت دستتورالعمل‌ها در اصناف در کنار مشارکت مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی را عامل جدی در قطع زنجیره انتقال بیماری عنوان کرد و گفت: از صداوسیمای استان و کمیته رسانه و فضای مجازی؛ انتظار می‌رود با تولید محتوا ، نقش مهم اهمیت مشارکت اجتماعی در تامین سلامت عمومی را تبیین و زمینه ساز استمرار آن باشند.

 

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا در ارتباط با پروتکل بهداشتی انتخابات، ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته براساس مصوبه ستاد ملی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: نشست‌های انتخاباتی باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن همه شرکت کنندگان برگزار شود.

 

استاندار گیلان در پایان نظارت بر انجام دستورالعمل‌های بهداشتی ستادهای انتخاباتی در استان‌ها را بر عهده دانشگاه علوم پزشکی دانست و تاکید کرد: باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات و الزامات کرونایی رعایت شود.

 

کد خبر 1058953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha