تنش شدید آبی هشداری جدی برای امسال است

موسوی تنش شدید آبی را هشداری جدی برای امسال دانست و گفت: ادارات دولتی، شرکت‌ها و موسسات وابسته به دولت به منظور مدیریت بهینه آب در آمادگی کامل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقعه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» ظهر امروز (شنبه ۱ خرداد) در نشست رفع مشکلات انهار، اراضی کشاورزی و رودخانه بهمنشیر که در فرمانداری وِیژه آبادان برگزار شد، با اعلام هشدار جدی تنش شدید آبی در سال جاری اظهار کرد: ادارات دولتی، موسسات وابسته به دولت، ارگان‌ها، بنیادها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت به منظور مدیریت بهینه آب در آمادگی کامل باشند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان افزود: تغییر شرایط آب و هوایی در سال جاری و کاهش معنادار آب ورودی به سدها و موقعیت جغرافیایی شهرستان آبادان که چه از لحاظ آب شرب و چه از لحاظ آب کشاورزی در انتهای خط جنوب غرب کشور است امکان ایجاد شوری آب را به دلیل کاهش جدی آورد آب رودخانه ای را قطعی تهدید می کند.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران مربوطه می بایست مراقب باشند به دلیل عدم انجام وظایف مواخذه نشوند اضافه کرد: در همه ابعاد توزیع و مصرف آب شرب و کشاورزی نیازمند مدیریت صحیح منابع آب هستیم.

 

موسوی با بیان اینکه تنش شدید آبی هشداری است به همه دستگاه ها که اجبارا باید همه امکانات لجستیکی خود را در راستای مدیریت بهینه آب بسیج کنند ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مدیران اهمیتی به این موضوع مهم نمی دهند.

 

وی بیان کرد: لازم است الگوی کشت مناسب با هدایت جهاد کشاورزی و همکاری سازمان آب و برق خوزستان در دستور کار کشاورزان قرار گیرد و ترتیبی اتخاذ شود که جداً از ایجاد کشت اضافه امتناع کنند؛ دستگاه‌های متولی با ستاد مدیریت بحران شهرستان همکاری جدی در همه‌ موارد باتمام توان داشته باشند.

 

فرماندار وِیژه آبادان بر لزوم تشکیل بانک ماشین آلات، انواع پمپ ها، سایر امکانات و کلیه ملزومات توسط ستاد بحران به صورت فوری تاکید کرد و گفت: کلیه دستگاه های اجرایی باید در حالت آماده باش و دستگاه‌ها و تمامی ماشین آلات خود را از جمله بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر، کمپرسی، تراکتور و پمپ را در اختیار ستاد بحران قرار دهند و ستاد بحران مکلف است با مستنکفین برخورد قانونی کند.

 

وی عنوان کرد: بارها اعلام کردیم جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی مانع بروز مشکلات شوند، لذا اکنون لازم است هرچه سریع‌تر با انتقال امکانات لجستیکی و بهینه ساختن انهار آب بر و قطع ورود کانال‌های زهکش به اراضی جدی اقدامات بایسته انجام دهند و فورا برنامه عملیاتی خود را به منظور پیشگیری از لطمات و خسارات قطعی در این تنش آبی اعلام کنند.

 

موسوی یاد آور شد: دستگاه‌ها ی متولی با توجه به کاهش میزان آب مورد نیاز شهرستان و بالا رفتن Ec آب متولیان، مشکلات احتمالی پیش رو را بررسی و مدیریت کنند.

 

کد خبر 1058969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha