پاتوقی جوان پسند در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف لنگرود با بیش از ۲۰۰ عضو نوجوان و جوان با راهکارهایی زیبا به پاتوقی جوان پسند در چاف تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان- رشت، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و احیای کارکردهای مساجد تشکیل شده‌اند، نقش مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به این اماکن مقدس و تحکیم پیوند میان آنان دارند. این کانون‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری بسترساز حضور جوانان به مساجد بوده تا این مکان فضایی برای گردهم‌آیی و فعالیت این قشر شود.

 

یکی از این کانون‌های فرهنگی هنری که توانسته با برنامه‌های جذاب زمینه حضور کودکان و نوجوانان را به مسجد فراهم کند، کانون فرهنگی هنری بلال در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف است. این کانون از بدو تاسیس با حضور طلبه‌ای فعال و جوان به همراه همسرش فعالیت را با تمرکز بر روی نوجوانان و جوانان آغاز کرد تا بتواند به پاتوفی جوان پسند تبدیل شود.

حجت الاسلام «مجتبی ضابطی» با بیان اینکه این کانون دارای بیش از ۲۲۰ عضو فعال از قشر نوجوانان و جوانان است به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: با تشکیل شورای اندیشه ورز در کانون راهکارهای محتلفی برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان اجرا می‌کنیم تا بتوانیم پیوند بین نوجوانان و این مکان مقدس را بیشتر کنیم.

 

مدیر کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف شهرستان لنگرود با بیان اینکه پیوند بین نوجوانان و مسجد از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت مسجد ارتقا دهنده بعد معنوی انسان است.

 

وی از اجرای طرح جشن تولد مسجدی بچه‌های مسجد در کانون خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح که با هدف ارتباط قلبی بچه‌ها با مسجد برگزار می‌شود، با تهیه کیک، شیرینی، برف شادی، فشفشه و کادو از طرف دوستان خاطره‌ای مسجدی ایجاد می‌کنیم.

 

ضابطی از دیگر سرگرمی‌هایی که برای پسران کانون ایجاد کرده است را مسابقات کراش جام رمضان یاد کرد و بیان داشت: این طرح به یاد سردار خط شکن جبهه مقاومت «محمدعلی حق بین» برگزار شد.   

 

وی اعلام کرد: اجرای نماز جماعت، تلاوت مستمر قرآن کریم، کلاس تجوید، تلاوت چند خط از قرآن کریم توسط نوجوانان و خردسالان از برنامه‌های ماه مبارک رمضان ویژه نوحوانان بود.

ضابطی طرح «مسجد بستنی» را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح مشوق خوبی برای جذب کودکان به مسجد است اظهارداشت: در قالب این طرح به کودکان حاضر در نماز جماعت، بستی و کیک اهدا تا در کنار هم لحظات شیرینی را داشته باشند.

 

وی «مسجد پویا» را از دیگر طرح‌های اجرایی در کانون بلال دانست و تصریح کرد: با تهیه دستگاه ps4 و بازی‌های رایانه‌ای و فوتبال دستی‌های پیشرفته بچه‌های محل را جذب مسجد می‌کنیم.

 

مدیر کانون بلال با اشاره به همکاری همسرش در اجرای برنامه‌های فرهنگی در کانون از اجرای مشاوره حضوری و غیرحضوری برای دختران و زنان روستایی خبرداد و ابراز کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس در مقاطع ابتدائی و راهنمایی توسط همسرش «انسیه مهری پور» از دیگر برنامه‌های کانون برای جذب نوجوانان به مسجد است.

 

وی اجرای رزمایش مواسات و همدلی را از دیگر برنامه‌های کانون با همکاری خیران و نیکوکاران برشمردو بیان کرد: در ماه رمضان میزبان روزه داران با ۵۰۰ وعده افطار ساده بودیم.

 

ضابطی اعلام کرد: این رزمایش به‌صورت مستمر برگزار شده و ماهانه به ۶۰ نیازمند منطقه بسته‌های حمایتی اهدا می‌شود.

 

 

کد خبر 1058970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha