داوطلبان انتخابات شوراها قوانین را مطالعه کنند

حججی با اشاره به ضرورت آشنایی با شرح وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا‏ قوانین مربوطه را مطالعه کنند.

خبرگزاری شبستان اصفهان: «مجید حججی» در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در محل فرمانداری تیران و کرون به وعده های غلط تبلیغی نامزدها در ادوار گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: بی اطلاعی افراد موجب وعده های غلط و ایجاد ناامیدی و بد بینی در بین مردم شده است.

 

فرماندار تیران و کرون افزود: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا‏ قوانین مربوطه را مطالعه کنند و نسبت به شرح وظایف خود آشنایی داشته باشند و در صورتی که از سوی مردم انتخاب شدند آنگاه این دانش افزایی را افزایش دهند.

 

وی با بیان اینکه حضور در جلسات علنی شورای اسلامی برای منتخبین لازم است‏، تصریح کرد: برخی از افراد تعهدات چندانی برای نظم حضور در جلسه ندارند و این بی مسئولیتی ها را باید شناخت و نسبت به انتخاب افراد دقت کرد.

 

حججی دخالت در امور شهرداری و سایر ادارات دولتی را مغایر با وظایف اعضای شوراهای اسلامی بیان کرد و گفت: قانون شوراها که اصلاحات زیادی نیز داشته تمامی این مسائل را تبیین و تشریح کرده و اگر فردی از روی بی اطلاعی به این مسئله بپردازد آنگاه باید پاسخگو باشد.

 

وی یادآورشد: در بعضی از مواقع اعضای شوراهای اسلامی با انگیزه تبلیغاتی و بدون اطلاع از قانون در حوزه مسئولیتی سازمانی وارد شده اند و آن سازمان تخلف را اعلام کرده و این اتفاقات به ضرر فرد و شورای آن منطقه است.

 

*تعامل و همکاری بین همه نامزدهای انتخاباتی

 

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه حضور در صحنه و ثبت نام برای این رقابت لازم بود، تصریح کرد: اگر در هر منطقه ای افراد برای ثبت نام و کاندید شدن وارد نشوند آنگاه در صورت به حد نصاب نرسیدن نامزدها، شورا در آن منطقه تشکیل نمی شود.

 

وی ادامه داد: تعامل و همکاری باید بین نامزدها باشد تا انتخابات خوبی برگزار شود و پس از این دوران نیز افراد غیرمنتخب با افراد منتخب همکاری کنند.

 

حججی با اشاره به اینکه استفاده از دیدگاه های نامزدها و همچنین افراد علی البدل کارساز است، اذعان کرد: در این دوره تعدادی از اعضای علی البدل شوراهای شهرستان وارد شورا شدند.

کد خبر 1058985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha