باغ موزه دفاع مقدس، محل ایمان‌هایی است که دنیا را به حرکت درآورد

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس، نباید فضایی خشک و بی روح باشد، گفت: این باغ موزه، محل ایمان‌هایی است که دنیا را به حرکت درآورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «محمد عبدالله‌پور» عصر امروز (شنبه، 1 خرداد) در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به پیروزی بزرگ مردم فلسطین در برابر اسرائیل غاصب، اظهار کرد: در نبرد اخیر یک ملت در محاصره کامل و بدون امکانات، بلایی بر نظام سلطه از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی آورد، که آنها وادار به صلح بدون هرگونه پیش شرط شدند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: پیروزی فلسطین، حاصل فرهنگ دفاع مقدس ایران اسلامی است که در بین جوانان یمن و فلسطینی وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه برکات دفاع مقدس تا سال‌های زیادی در فرهنگ ایران اسلامی وجود خواهد داشت، تاکید کرد: وسعت عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر، به اندازه آزادسازی نصف کشور لبنان بود.

 

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه ایران اسلامی در عملیات بیت المقدس، قریب به 19 هزار اسیر گرفته شد، تصریح کرد: از این تعداد اسرا، 440 نفر آنان بعدا در قالب سپاه بدر در مقابل صدام قرار گرفته و به شهادت رسیدند و بسیاری از آنان نیز در حال حاضر در قالب حشدالشعبی، عراق را مدیریت می‌کنند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به بازدید ستاد کل نیروهای مسلح از بسیاری از موزه‌های جنگ کشورهای دنیا، تاکید کرد: جنس شهدای ما با جنس کشته‌های آنها فرق دارد، جنس شهدای ما گرم ولی کشته‌های آنان بی روح است.

 

وی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس، نباید فضایی خشک و بی روح باشد، خاطرنشان کرد: این باغ موزه، محل ایمان‌هایی است که دنیا را به حرکت درآورده است.

 

سردار عبدالله‌پور با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم از جمله چهار هزار روحانی و 36 هزار دانش آموز در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: این مردم با حضور خود جنگ را نگه داشته و در بخش‌های نیرویی و حتی فرماندهی جنگیدند و شهید شدند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر توجه به بخش نرم‌افزاری و فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نباید تنها نگاه کمّی به این مجموعه داشته باشیم، بلکه باید انسان‌های اهل دل و هنرمندان انقلابی را از طریق نهادهای مختلف از جمله بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این مجموعه دعوت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت هنرمندان در نشان دادن زوایای مختلف زندگی و سیره شهدا و خانواده آنان استفاده کنیم، تصریح کرد: موزه دفاع مقدس گیلان، می‌تواند زیبا ترین و درخشنده ترین جایگاه در مرکز استان باشد.

 

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه مجموعه سپاه و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تمام توان خود را پای کار گذاشته است، تاکید کرد: گیلانی‌ها با اقدامات بزرگ خود در هشت سال دفاع مقدس درخشیدند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به هشت هزار شهید استان گیلان در دفاع مقدس، اذعان کرد: تعداد شهدای استان گیلان با شهدای استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان که 10 برابر ما وسعت و 2 برابر ما جمعیت دارند، برابری می‌کند.

کد خبر 1059025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha