فرهنگ انتخابات سالم در جامعه نهادینه شود

امام جمعه آران و بیدگل گفت: فرهنگ انتخابات در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده و با جایگاه اصلی خود فاصله دارد و بایدها و نبایدهای انتخاباتی باید تبیین و فرهنگ انتخابات سالم در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: انتخابات هم حقّ است و هم تکلیف و نباید خود را از این حقّ بزرگ محروم کنیم.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: انتخابات هم لزوم عقلی دارد و هم لزوم شرعی؛ لذا نمی توانیم نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم تا دشمنان و بدخواهان نظام برای ما تصمیم بگیرند.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه بیان داشت:  فرهنگ انتخابات در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده و با جایگاه اصلی خود فاصله دارد و  بایدها و نبایدهای انتخاباتی باید تبیین و فرهنگ انتخابات سالم در جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: امیدوار کردن مردم، فعال شدن نخبگان، فضاسازی تبلیغاتی در شهر و روستا، پاسخ به شبهات در فضای مجازی و اقناع کردن مردم، تبیین دستاوردهای نظام، حفظ حرمت ها و کاهش اختلافات درونی از جمله بایدهای انتخابات و مسائلی همچون عمیق شدن اختلافات، سیاه نمایی، تحقیر، تخریب و از بین بردن شخصیت دیگران، ایجاد ترس و وحشت و زیبا جلوه دادن دشمن از نبایدهای انتخابات است.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: ایجاد تریبون آزاد در دانشگاه های شهرستان، برگزاری مسابقات از کلام رهبری، فعال شدن حوزه ها، مساجد و پایگاه های بسیج، محیط های تبلیغاتی، تنش زدایی و کاهش اختلافات درونی از جمله فعالیت هایی است که برای فضای انتخابات لازم و ضروری است.

 

هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای این شورا با موضوع هم اندیشی و ارائه راه های افزایش مشارکت مردمی و حضور حداکثری در انتخابات  و استفاده از دیدگاه های مرتبط با دستور جلسه در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

 

کد خبر 1059056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha