مسابقه کتابخوانی«پرواز سرخ» در شهرستان ایجرود برگزار می شود

پیشکاری از برگزاری مسابقه کتابخوانی«پرواز سرخ» به مناسبت سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر و همزمان با روز مقاومت، ایثار و پیروزی در شهرستان ایجرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود اظهار کرد:در آستانه سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر و همزمان با روز مقاومت، ایثار و پیروزی و نیز گرامیداشت شهدای شهرستان؛ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب بابانظر، خاطرات شفاهی شهید محمدحسن نظرنژاد در فضای مجازی نمود.

 

احسان پیشکاری ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان داشتند و برگزاری این مسابقه در شرایط فراگیری بیماری کرونا بهترین فرصتی است که جوان امروز که تشنه آشنایی با زندگی شهداست شناخت کاملی از شاخص های فکری و مکتب شهدا کسب نموده و فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نیز در جامعه رواج یابد.

 

وی گفت: ملت ایران با تکیه بر اراده و قدرت الهی توانست در برابر دشمنان پیروز و سربلند بیرون بیاید و به کار بردن جمله کلیدی حضرت امام (ره) که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشانه بارز در اراده الهی دارد که در فتح خرمشهر نمود پیدا کرد.

 

این مقام مسئول افزود: اکنون که در سی و نهمین سالروز فتح خرمشهر قرار داریم، هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا می‌باشد.

 

پیشکاری گفت: با اتحاد، همدلی و همبستگی بیش از پیش آحاد مختلف جامعه که نیاز اصلی امروز کشور در شرایط کنونی است راه و خط و اندیشه شهدا را برای همیشه تاریخ زنده و جاوید نگاه خواهیم داشت.

 

گفتنی است علاقه مندان می توانند جهت دریافت و پاسخ به سوالات تا دهم خرداد ماه به صورت حضوری با مراجعه به اداره شهرستان و یا در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی شهرستان) در این مسابقه شرکت نموده و به برندگان به قید قرعه به رسم یادبود هدایایی نفیسی اهدا خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1059080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha