کانون های فرهنگی مساجد؛ بسترساز ارتقای معنوی جامعه هستند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعات؛ بسترساز ارتقای معنوی جامعه هستند.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد این شهرستان در ماه ضیافت الهی را بسیار خوب و تاثیرگذار خواند و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعات؛ بسترساز ارتقای معنوی جامعه هستند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: ۷۳ کانون فرهنگی هنری مساجد این شهرستان با هماهنگی ستاد و مدیریت بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری متنوعی را در ایام ماه مبارک رمضان برنامه ریزی و اجرا کردند.

ضابطی اظهار داشت: مسابقات نقاشی سفره افطار خانوادگی، نقاشی با موضوع قرآنی و آیات همچنین طرح حفظ یک آیه کوتاه، یک آیه موضوعی با ترجمه به صورت روزانه و قرآئت در فیلمی کوتاه ویژه نونهالان و نوجوانان که همراه با اهدای جوایز همزمان با روز عید فطر خاتمه یافت از جمله برنامه ها و مسابقات کانون فرهنگی هنری «علوییون» در ماه مبارک رمضان بود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل مسابقه عکاسی، نقاشی و شعرخوانی با موضوع (رمضان ماه خدا) ویژه کودکان و نوجوانان همچنین توزیع پک های بهداشتی بین کودکان روستا و تشویق به استفاده صحیح از ماسک با نظارت بهورزان روستا توسط اعضای کانون و حافظان سلامت روستا، اهدای جوایز به دختران روزه اولی و شرکت کنندگان مسابقه شعرخوانی و نقاشی رمضان، به قید قرعه همزمان با روز عید فطر را از فعالیت های کانون فرهنگی هنری «خاتم الانبیاء(ص) روستای قاسم آباد» عنوان کرد.

 

ضابطی ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی توسط خيران قرارگاه حافظان سلامت محله کانون فرهنگی هنری «نشر فرهنگ اسلامی» مسجد جامع صاحب الزمان (عج) روستای کاغذی از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در  ماه ضیافت الهی بود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: توزیع ۱۵۰ پرس غذا با همکاری پایگاه بسیج غدیر، کانون جوانان هلال احمر وکانون فرهنگی هنری «قمربنی هاشم (ع) بین نیازمندان روستای کاغذی، مراسم سنتی جشن ختم قرآن و تجلیل از برترین های قرآنی توسط کانون فرهنگی هنری «قمربنی هاشم (ع)» واحد فرهنگی خواهران، مراسم جزء خوانی قرآن با برنامه های ویژه از دیگر فعالیتهای کانون های مساجد در این ماه نورانی بوده است.


ضابطی جزء خوانی قرآن و اهدای هدایا به فعالان فرهنگی را از فعالیت های کانون فرهنگی هنری ریحانه النبی(ص) مسجد فاطمه الزهرا(س) برشمرد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: محفل انس با قرآن، سخنرانی، تفسیرقرآن، بزرگداشت میلاد امام حسن(ع)، گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و شهادت امام علی(ع) و احیای لیالی قدر از دیگر برنامه های کانون های فرهنگ هنری مساجد شهرستان بود که طبق دستورالعمل ستاد کرونا شهرستان این برنامه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، با حضور حداقل افراد و در کوتاهترین زمان و الزام به ماسک زدن برگزار شد.


ضابطی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرها و روستاهای تابعه شهرستان در طول یک سال و نیم گذشته تاکنون با شیوع بیماری کرونا، در زمینه جلوگیری از انتشار این بیماری با همراهی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و کمک های مؤمنانه به مردم، فعالیت های خوبی داشته اند و کمک های قابل توجیهی را در این حوزه انجام داده اند./

کد خبر 1059086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha