گلبانگ اذان زندگی بخش مساجد ویرانه غزه

در جریان حمله صهیونیست ها به غزه، سه مسجد به طور کامل تخریب شد، اما پخش اذان و اقامه نماز بر روی ویرانه های این مساجد ادامه داشت.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: حمله 11 روزه رژیم صهیونیستی به غزه و صدها حمله هوایی جنگنده های صهیونیستی منجر به تخریب کلی سه مسجد شد و به 40 مسجد،  یک کلیسا و یک مدرسه مسیحی نیز خسارت جزئی وارد شد.

 

 

 

این اقدام صهیونیست ها منجر به عقب نشینی مردم غزه نشد و به مقاومت خود ادامه دادند و پیروزی هایی آفریدند.

 

حرز الله کامل، کودک فلسطینی بر روی ویرانه های مسجد در خیابان «ثلاثینی»  که در حمله هوایی صهیونیست ها در غزه تخریب شد، اذان می گوید.

 

همچنین تعدادی از همسایه های این مسجد به ندای حرز الله (11 ساله) که بر ویرانه های مسجد اذان می گفت، لبیک گفتند.

 

این مسجد، یکی از سه مسجدی بود که در جریان جنگ 11 روزه به طور کامل به تلی از خاک تبدیل شد.

 

حرز الله در این باره گفت: پخش اذان در طی روزهای جنگ نیز بر فراز این مسجد  همچنان ادامه داشت و تا زمانی که تلی از خاک بر این مکان است، اذان خواهم گفت.

 

وی تخریب کامل مسجد توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی را جنایتکارانه خواند و گفت: من از 9 سالگی اذان می گویم و در حال اتمام حفظ کامل قرآن کریم هستم.

 

دکتر عادل الهور، سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی غزه نیز گفت: بر فراز 42 مسجد دیگر که تخریب شده اند نتواستیم اذان بگوییم، زیرا در مناطق حساس قرارر داشتند، اما وزارت اوقاف آماده بازسازی این مساجد است تا روح زندگی دینی دوباره به آن بازگردد.

 

وی افزود: تعدادی از موقوفات غزه نیز تخریب شده و به دانشکده وابسته به اوقاف در شمال غزه خسارت جزئی وارد شده است و پنج قبر و یک کلیسا نیز خسارت دیده است.

 

پدر یوسف از کلیسای دیر اللاتین در غزه گفت: کلیسایی که مجهز به انرژی خورشیدی بود، خسارت دیده است و به یک مدرسه و کلیسای کوچک که مکان اقامه نماز راهبه ها بود، خسارت دیده است.

 

وی تاکید کرد: اماکن عبادی، اماکن اقامه نماز و مکان امن مردم هستند و باید احترام این امکان را نگه داشت و در درگیری ها نباید هدف قرار داده شود.

 

برای نخستین بار نیست که مساجد در غزه هدف حمله قرار می گیرند، در سال 2014 میلادی، 110 مسجد در جریان حملات صهیونیست ها، تخریب شده است.

 

کد خبر 1059123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha