حق واقعیت هستی و باطل نمای کاذب است

آیت الله عبادی با بیان اینکه حق واقعیت هستی و باطل نمای کاذب است، گفت: صداقت تنها مربوط به سخن راست گفتن نیست بلکه بیش از آن عمل راست اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۲ خرداد) در نشست مدیران و کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ویژه برنامه یکشنبه های علوی اظهار کرد: پیروزی ملت مظلوم فلسطین مقدماتی است و امید را در ملت های مظلوم زنده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تظاهرات در کشورهای شرق و غرب برای حمایت از مظلومیت مردم فلسطین، گفت: در انتظار حرکت های قوی تر هستیم تا طومار ننگین صهیونیست را خاتمه دهند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه در این جهان حقایق و ظواهری وجود دارد، افزود: حق واقعیت هستی و باطل نمای کاذب است و تمام پیامبرانی که مبعوث شدند بشریت را دعوت به واقع شناسی یا همان حق پرستی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه مکتب انبیاء الهی مکتب حق پرستی است، ادامه داد: مفاسد و ظلم هایی در دنیاست که نمی شود آنها را نادیده گرفت اما آنچه که باطل است تحقق ندارد تا اینکه بگوییم هست و رفتنی است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه حق پرستی را اصل دین دانست به معنای اینکه در ظریفت انسانی واقعیت های هستی را بشناسیم و به لوارم آن پایبند باشیم، بیان کرد: زبان مترجم قلب است اگر همان مفهوم قلبی را ترجمه می کند صدق است چون با حق مطابقت دارد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه صداقت تنها مربوط به سخن راست گفتن نیست بلکه بیش از آن عمل راست اهمیت دارد، گفت: صدیق از القاب حضرت علی (ع) است البته همانطور که خلافت را جا به جا کردند القاب را نیز جا به جا کردند اما طبق اسناد صدیق اکبر حضرت علی (ع) است.

 

وی افزود: پیامبر فرمود: «زمین در خود ندیده کسی را و آسمان سایه نیفکند بر فردی که راست گوتر از ابوذر باشد».

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان مومن واقعی کسی است که حق پرست باشد، تصریح کرد: امام على (ع) فرمودند: «الْأَقَاوِيلُ مَحْفُوظَةٌ، وَ السَّرَائِرُ مَبْلُوَّةٌ، وَ كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ؛ وَ النَّاسُ مَنْقُوصُونَ مَدْخُولُونَ، إِلَّا مَنْ عَصَمَ اللَّهُ؛ سَائِلُهُمْ مُتَعَنِّتٌ، وَ مُجِيبُهُمْ مُتَكَلِّفٌ؛ يَكَادُ أَفْضَلُهُمْ رَأْياً، يَرُدُّهُ عَنْ فَضْلِ رَأْيِهِ الرِّضَى وَ السُّخْطُ؛ وَ يَكَادُ أَصْلَبُهُمْ عُوداً، تَنْكَؤُهُ اللَّحْظَةُ وَ تَسْتَحِيلُهُ الْكَلِمَةُ الْوَاحِدَة؛ گفته ها، نگهدارى مى شود و نهفته ها و درونها، آشكار مى گردد و هر كس در گرو كارى است كه مى كند و خردهاى مردمان، ناقص و بيمار است، مگر كسى كه خدايش نگه دارد.آنكه مى پرسد، قصد آزار دارد و آنكه پاسخ مى دهد به تكلّف دهد. كسى را كه انديشه برتر است، خشنودى يا خشم ديگرانش از انديشه اش منصرف دارد. آنكه از همه پايدارتر و سخت تر مى نمايد، بسا از نيم نگاهى آزرده گردد يا به يك سخن دگرگون شود».

 

 

کد خبر 1059125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha