طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۱۱ شهر گیلان اجرایی شد

غیاثی ایجاد تاسیسات فاضلاب مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی و با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی را رسالت شرکت آبفای خواند و گفت: طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۱۱ شهر گیلان اجرایی شده است.

« علیرضا غیاثی» با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت با ظرفیت 63 هزار مترمکعب در مدار بهره‌برداری شبانه روزی قرار دارد به خبرنگار خبرگراری شبستان از رشت گفت: انزلی با ظرفیت 20 هزار مترمکعب، لاهیجان با ظرفیت 26 هزار مترمکعب و منجیل با ظرفیت هزار و 600 مترمکعب در شبانه‌روز در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

 

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه برای 11 شهر استان طرح‌های فاضلاب تهیه و اجرایی شده است عنوان کرد:‌ تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان لاهیجان از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود که با ظرفیت تصفیه 26 هزار متر مکعب وارد فاز بهره‌برداری شده است.

 

غیاثی ساخت 22 کیلومتر خط اصلی و 122 کیلومتر خطوط فرعی برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه یکصد کیلومتر از این خطوط هنوز احداث نشده است تصریح کرد: برای انجام طرح فاضلاب لاهیجان اختصاصا به حدود 550 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

وی زمان لازم برای اجرای کامل طرح فاضلاب لاهیجان را از حیث اجرایی و در صورت اختصاص کل اعتبارات مورد نیاز آن کمتر از پنج سال اعلام کرد و یادآور شد: حدود 13 نقطه توسط شرکت آبفای گیلان شناسایی شده که فاضلاب آن‌ها از طریق نهرهای کشاورزی به منطقه نخجیرکلایه لاهیجان وارد شده و وضعیت نابه‌سامانی‌ را در آنجا ایجاد می‌کند 

 

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه از این 13 نقطه فاضلاب 10 نقطه مستقیم به سمت تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان هدایت می‌شود افزود: در صورت لایروبی خطوط اصلی انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه ورودی اصلی فاضلاب به سوی نهرهای کشاورزی منطقه نخجیرکلایه مسدود می‌شود.

 

غیاثی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تا پایان شهریور امسال تمام نقاطی که فاضلاب آن‌ها به کانال‌ها نهرهای کشاورزی نخجیرکلایه وارد می‌شود را جمع‌آوری و به سمت تصفیه‌خانه هدایت می‌کند اضافه کرد: گرفتگی‌هایی هم در سطح کانال‌ها و زهکش‌های منطقه ایجاد شده که قرار است شرکت آب منطقه‌ای گیلان نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

 

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان اذعان کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان با توجه به ماموریت ذاتی خود مبنی بر ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری و روستایی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی با هدف حفظ سلامت محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی پروژه‌های فاضلاب را در نقاط مختلف استان در دست اجرا دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان براساس برنامه زمان‌بندی، تکمیل طرح حذف خروجی‌های فاضلاب به نهر نخجیر کلایه لاهیجان، شامل احداث منهول‌های واسط و تکمیل لایروبی خطوط فاضلاب رو بهداشتی واقع در ضلع جنوبی کمربندی لاهیجان و اتمام مرحله به مرحله پروژه‌ها را در دستور کار دارد.

کد خبر 1059126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha