کاهش آبدهی چاه ها و چشمه های استان ایلام به دلیل کمبود بارش

مدیرعامل آبفای استان ایلام از کاهش آبدهی چاه ها و چشمه های استان ایلام به دلیل کمبود بارش ها و نزولات جوی خبر داد.

«نورالله تیموری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به کاهش پنجاه درصدی نزولات آسمانی و در نتیجه آن، کاهش آبدهی چاه ها و چشمه ها، تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته که امید است با همکاری مردم تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

 

وی افزایش برداشت آب از سد ایلام به میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه و مدیریت مصرف آب را دو عامل موثر در پیشبرد این روند برشمرد.

 

مدیرعامل آبفای ایلام با بیان اینکه بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب همواره مورد تاکید بوده، اظهار کرد: پرسنل شرکت در طول شبانه روز و با تمام توان از هیچ تلاش و کوششی در جهت تامین آب سالم و بهداشتی دریغ ننموده و انتظار داریم همه ی همشهریان عزیز در این امر ما را یاری نمایند تا بتوانیم شاهد توزیع عادلانه آب باشیم.

 

تیموری خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاه های اجرایی و ارگانهای دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و تصریح کرد: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

 

مدیرعامل آبفای استان همچنین تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب اعتقادی به مصرف نکردن آب توسط شهروندان ندارد بلکه خواستار استفاده بهینه و منطقی مردم از آب است.

 

وی گفت: تلاش کرده ایم با اطلاع رسانی به موقع و مناسب زمینه مدیریت منابع آبی را بخوبی انجام دهیم تا از آب در توسعه پایدار استفاده مطلوب شود.

 

مدیرعامل آبفای استان در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت نیرو جلب مشارکت حداکثری مردم و ذینفعان با کمک رسانه ها در مدیریت سازگاری با کم آبی است تا از بحران عبور کنیم.

کد خبر 1059155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha