اجرای درست و بهینه الگوی مصرف گامی برای دوری از اسراف است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: اجرای درست و بهینه الگوی مصرف گامی برای دوری از اسراف است و باید در سال جدید با اصلاح الگوی مصرف از اسراف و زیاده روی در زمینه های مختلف جلوگیری کرد.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران اظهار داشت: اسراف در لغت به معني تجاوز و زياده روي است، بنابر اين در مورد اعتقادي و همچنين  در تمام افعال و اعمال انساني زياده روي و زياده خواهي از هر چيزي مصداق اسراف است و باید از آن دوری کرد.

 

امام جمعه نکا با گرامیداشت دوم خرداد روز بهینه سازی مصرف افزود: اسراف حرام است و قناعت سرمایه است و لذا باید از سرمایه ها به درستی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه با قناعت کسی فقیر نمی شودو  به ویژه قناعت در مصرف حامل های انرژی باید با قوت اجرایی شود ؛ خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند:  «من اسراف در نان را عیب ملی می دانم و  باید زندگی را مدیریت کنیم».

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: اجرای درست و بهینه الگوی مصرف گامی برای دوری از اسراف است و باید در سال جدید با اصلاح الگوی مصرف از اسراف و زیاده روی در زمینه های مختلف جلوگیری کرد.

 

امام جمعه نکا افزود: خداوند اسراف کنندگان را دوست نمي دارد  و در آیه 141 سوره انعام فرمودند: « و لا تسرفو لا عيب المسرفين» « اسراف نکنيد چرا که خداوند اسراف کنندگان را دوست نمي دارد » و در جایی دیگر می فرماید: « و ان المسرفين هم اصحاب النّار»  «و همانا اسراف کاران همراهان آتش اند» و لذا عاقبت سختی در انتظار اسراف کنندگان است و باید از آن دوری کرد.  

 

وی یادآور شد:«اسراف‏» و «تبذیر» از نظر اسلام بسیار نکوهیده است و دوری از اسراف نوعی سبک زندگی اسلامی است چرا که انبیای الهی هم از اسراف به دور بودند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان کرد: در هر کاری باید درست مصرف شود و در این ایام که به انتخابات نزدیک می شویم به کاندیداها توصیه می کنم که در تبلیغات خود اسراف نکنند و مواظب باشند از بیت المال سوء استفاده نشود و یکدیگر را تخریب نکنند که از مصادیق حق الناس است.

کد خبر 1059245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha