رونمایی از یک کتاب حوزه «ایثار و شهادت» در کاشان

طی مراسمی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان از کتاب «آخرین مرخصی»، خاطرات و زندگی نامه جانباز شهید سید مجتبی مژگانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، طی مراسمی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کاشان از کتاب«آخرین مرخصی»، خاطرات و زندگینامه جانباز شهید سید مجتبی مژگانی رونمایی شد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه برخی به مرگ طبیعی از دنیا می‌روند و برخی دیگر به مقام شهادت می‌رسند، گفت: شهید با شهادت در راه خدا نه تنها چیزی را از دست نداده؛ بلکه به آنچه که می‌خواسته رسیده است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، شهادت در راه خدا را توفیق و سعادت دانست و با بیان اینکه مقام شهادت بالاترین مقام برای انسان است که نصیب هر کسی نمی‌شود، افزود: شهدا انتخاب شده بودند و سرنوشت آن‌ها با شهادت رقم خورده است.

 

امام جمعه کاشان شهید را نافذ الکلمه و دارای مقام ولایت و شفاعت دانست و ادامه داد: شهید فانی فی الله است و علت عظمت شهدا برای این است که با خدا معامله کردند. شهید گواه و حجت خداوند است و با خون و شهادت خود بر وحدانیت خدا و دین الهی شهادت داده است و پیام آن‌ها برای ما این است که حفظ انقلاب اسلامی یک تکلیف است.

 

آیت الله سلیمانی در پایان با تقدیر از پدر و مادر شهید سید مجتبی مژگانی خدمت به خانواده شهدا را عبادت دانست و تصریح کرد: باید به خانواده شهدا برای تربیت چنین فرزندان صالحی تبریک گفت و آن‌ها را تکریم و تجلیل کرد.

 

شهید سید مجتبی مژگانی فرزند نخست خانواده در ۱۷ آذرماه ۱۳۴۳ در یک خانواده کارگری در کاشان متولد شد و بعد از اعزام به خدمت سربازی و هنگام حمل مهمات برای همرزمانش بر اثر برخورد با مین کار گذاشته شده از سوی ضد انقلاب در منطقه کردستان مجروح شد و سرانجام این جانباز ۷۰ درصدی بعد از ۲۰ سال رنج و درد ناشی از مجروحیت جمعه ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

 

«آخرین مرخصی» خاطرات و زندگینامه جانباز شهید سید مجتبی مژگانی است که توسط انتشارات لاهوت در شمارگان یک هزار نسخه و در ۱۵۵ صفحه چاپ و منتشر شده است./

کد خبر 1059259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha