استان فارس به ایجاد پایانه صادراتی نیاز دارد

فروغان گفت: زیرساخت های صادراتی فارس بسیار ضعیف است و استان فارس به ایجاد پایانه صادراتی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (یکشنبه 2 خرداد) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: استان فارس به ایجاد پایانه صادراتی نیاز دارد و اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی حامی منافع صادرات، واردات و بازرگانان و تولید کنندگان است.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: فارس در حوزه های معدن، کشاورزی، نفت و انرژی، نزدیکی به دریا و گردشگری دارای ظرفیت و منابع زیادی است اما متاسفانه تاکنون نگاه شایسته و در خور به استان فارس نشده که بحث صادرات و تجارت را نیز در بر می گیرد.

وی زیرساخت های صادراتی فارس را بسیار ضعیف دانست و بیان کرد: مسئولان به فکر رفع مشکلات زیر ساختی حوزه اقتصاد و بازرگانی استان فارس نبوده اند و در استان فارس یک پایانه صادراتی، کارگوی هوایی، خط حمل و نقل ریلی به بنادر، سردخانه ها و سیستم بسته بندی استاندارد وجود ندارد که صادرات ما را ضعیف می کند.

فروغان اعلام کرد: اقدامات انجام شده از دهه 80 برای ایجاد پایانه صادراتی در استان، رها شده و نیاز استان تامین نشده است و این در حالی است که تجار و بازرگانان فارس با کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی ارتباط خوبی دارند.

وی ادامه داد: لازم است تا اتاق بازرگانی فارس با همکاری انجمن ها، تشکل ها و یا سرمایه گذاران بخش خصوصی به اخذ مجوز برای ایجاد پایانه صادراتی استان اقدام کند و با پرهیز از اختلاف و نگاه سلیقه ای این پروژه هر چه زودتر راه اندازی شود.

فروغان تصریح کرد: فارس یک استان تجاری شناخته می شود و اگر نگاه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در حد استان فارس بود یکی از استان های درآمد زا و ثروت آفرین بودیم.

کد خبر 1059277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha