انتقال ارزش‌ها و جانفشانی‌های بزرگ‌مردان تاریخ ایران اسلامی به نسل جوان ضرورت دارد

حجت الاسلام داداش زاده گفت: انتقال ارزش‌ها و جانفشانی‌های بزرگ‌مردان تاریخ ایران اسلامی به نسل جوان و آیندگان ضرورت دارد.

«حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش زاده»،  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، ضمن تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، همچنین پیروزی رزمندگان فلسطینی در جنگ ۱۱ روزه بر علیه ارتش تا به دندان مسلح رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: امام خمینی (ره) پس از فتح خرمشهر فرمودند، «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، و واقعاً هم اینچنین بود زیرا با استحکاماتی که دشمن بعثی با همکاری اربابانشان در اطراف خرمشهر کار گذاشته بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: فتح این شهر معجزه ای بود که بدست رزمندگان اسلام بوقوع پیوست. پیروزی در عملیات فتح خرمشهر بازتاب بسیار گسترده ای در جهان داشته و موجب شد ابهت پوشالی دشمن بشکند. این پیروزی از طرف دیگر باعث ایجاد روحیه بین رزمندگان، ملت ایران و رهبری انقلاب اسلامی شد و دشمنان فهمیدند وعده خداوند مبنی بر پیروزی رزمندگان اسلام بر کفار حق است و قطعاً به وقوع می پیوندد.

وی افزود: صدام معدوم بقدری از استحکامات اطراف خرمشهر اطمینان داشت که گفته بود، «اگر ایرانیان خرمشهر را پس بگیرند من کلید بغداد را به آنها خواهم داد». بیان این مطلب عظمت و دشواری کار رزمندگان را برایمان آشکار می‌کند. ولی صدام ملعون نمی دانست دم مسیحایی امام خمینی (ره) کافی بود رزمندگان اسلام را که مسلح به سلاح ایمان و عشق به میهن و امامشان بودند با تاسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با کمترین عدوات جنگی و قلت نفرات، بر دشمن تا به دندان مسلح هجوم برده و خاک پاک میهنشان را از لوث وجود دشمنان پاک کنند.

حجت‌الاسلام داداش زاده در پایان بر ضرورت انتقال ارزش‌ها و جانفشانی‌های بزرگ‌مردان تاریخ ایران اسلامی به نسل جوان و آیندگان تأکید و بیان کرد: نسل جوان و امروزی ما از نزدیک جنگ تحمیلی و رشادت های رزمندگان اسلام را درک نکرده اند، بنابراین ضرورت دارد واقعیت‌ها، دلاوری ها و از خودگذشتگی های رزمندکان اسلام در دوران دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود.

کد خبر 1059283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha