افزودن ۸۲ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های خوزستان

حسین زاده از افزودن۸۲ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی خوزستان در سال ۹۹ خبرداد و گفت: علاوه براین با راه اندازی پویش اهدای کتاب درصدد ایجاد تحول بزرگی در فرهنگ کتاب و کتابخانه های استان بودیم که شیوع ویروس کرونا اجرای این پویش را نیمه کار گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عباس حسین زاده» امروز (یکشنبه ۲ خرداد) در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان، با بیان اینکه 223 باب کتابخانه در استان با نیازهای متنوع  وجود دارد که باید به آنها توجه شود اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما تامین منابع برای کتابخانه های روستایی است که می‌ توان با خرید کتاب از نمایشگاه های سراسری این ضعف را جبران کرد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان از افزودن بیش از 82 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان طی سال ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این با راه اندازی پویش اهدای کتاب درصدد ایجاد تحول بزرگی در فرهنگ کتاب و کتابخانه های استان بودیم که شیوع ویروس کرونا اجرای این پویش را نیمه کار باقی گذاشت.

 

وی با بیان اینکه حمایت از طرح اهدای کتاب که به صورت مردمی اجرا می شود گام بسیار مهمی در فرهنگ استان خواهد بود افزود: در راستای رسالت کتابخانه ها، این مراکز را به مجموعه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل و در سال 99، بیش از 22 عنوان برنامه متنوع را اجرا کردیم.

 

حسین زاده با اشاره به اینکه احداث کتابخانه در همه روستاها در توان دولت نیست عنوان کرد: در همین راستا طرح پیشخوان کتابخانه را پیشنهاد دادیم که می تواند مشکل کتابخانه بسیاری از روستاهای استان را برطرف کند.

 

 وی اضافه کرد: در شرایطی که ستاد مقابله با کرونا کتابخانه ها را تعطیل کرد ما طرح «ایمک» (ارسال یار مهربان کتاب) را راه اندازی کردیم که طی آن از طریق پیک می توان نیازهای شهروندان ساکن در خوزستان را تامین کرد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان در پایان خواستار حمایت بیشتر از طرح ایمک شد و خاطر نشان کرد:  ضرورت دارد در مناطق کم برخوردار خوزستان که نیازمند فعالیت فرهنگی بیشتر است، این طرح مورد حمایت مالی قرار گیرد تا با توسعه راه های مختلف پیک ارائه خدمات در روستاها، مناطق حاشیه و روستاها صورت گیرد.

 

کد خبر 1059296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha