باید به سمتی حرکت کنیم که فعالیت کتابخانه های کاملا مردمی شود

نجاتی با اشاره به فعالیت خیربن در عرصه کتابخوانی گفت: در بحث کتابخانه‌ها نباید تنها به اعتبارات استانی و کشوری اکتفا کرد بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که فعالیت کتابخانه ها کاملا مردمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» امروز (یکشنبه ۲ خرداد) در نشست انجمن های کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: کتابخانه ها یکی از مهمترین مراکز توسعه فرهنگی هستند که باید توجه ویژه ای نسبت به آنها صورت گیرد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به فعالیت خیربن در عرصه کتابخوانی و کتابخانه‌سازی اشاره کرد و افزود: در این راستا نباید تنها به اعتبارات استانی و کشوری اکتفا کرد بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که فعالیت کتابخانه ها کاملا مردمی شود.

 

وی با بیان اینکه افراد دانشگاهی و اهل مطالعه می توانند در توسعه فرهنگ مطالعه نقش داشته باشند اضافه کرد: امروزه با توجه به سبک زندگی نوینی که پدید آمده، اطلاع رسانی درست از نحوه فعالیت کتابخانه ها می تواند خانواده ها را با فضای کتابخانه ها آشنا کند.

 

نجاتی افزایش سرانه کتابخانه ها در روستا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ابراز کرد: مشاهده می شود که مراجعه و ارتباط با کتابخانه محدود است که تشویق و اطلاع رسانی درست از فعالیت کتابخانه ها می تواند تاثیر بسیاری در ارتباط مردم با کتابخانه ها داشته باشد.

 

وی  با اشاره به اینکه کتابخانه مکانی مقدس است تصریح کرد: علاوه بر استفاده درست از فضای کتابخانه ها باید محتوای متناسب با کتابخانه ها قرار گذاشته شود.

 

کد خبر 1059298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha