شفافیت از پایه‌ های اصلی دموکراسی است

مقیمی گفت: شفافیت، کلیدواژه شورای پنجم شهر شیراز بوده است و از پایه‌ های اصلی دموکراسی و جمهوریت و نوعی «حق دانستن» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم مقیمی»، امروز (یکشنبه 2 خرداد) در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتخابات دوم خرداد 76 نماد وحدت و همراهی مردم با آرمان های امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌ گذاری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در شرایط کنونی و انتخابات پیش رو بار دیگر به خلق چنین حماسه ای نیاز داریم و برگزاری انتخابات حداکثری موجب تقویت و تثبیت پایه های نظام مردم سالار دینی می شود.

وی اضافه کرد: حماسه فتح خرمشهر نشان می دهد که مردم چگونه همواره اجازه نداده اند که ذره ای از خاک ایران به دست دشمن بیفتد و برای قدردانی از آنها که جان خود را بر سر دفاع از خاک ایران گذاشته اند باید در تمام صحنه ها مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت شفافیت بیان کرد: شفافیت، کلیدواژه شورای پنجم شهر شیراز بوده است و از پایه‌ های اصلی دموکراسی و جمهوریت و نوعی «حق دانستن» است.

وی ادامه داد: شفافیت موجب کاهش فساد و سو استفاده از موقعیت برای کسب منافع فردی یا جناحی می شود و از سیاست ‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.

مقیمی تاکید کرد: اصل‏ 19 و 20 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند که ‎‎‎‎‎مردم‏ ایران‏ از هر قوم‏ و قبیله‏ حقوق‏ مساوی‏ دارند و از همه‏ حقوق‏ انسانی‏، سیاسی‏، اقتصادی‏، اجتماعی‏ و فرهنگی‏ با رعایت‏ موازین‏ اسلام‏ برخوردارند.

وی تصریح کرد: شفافیت موجب مبارزه با فساد اداری می شود و حق شهروندان است که امور اداری آ‌نها با رعایت قانون، بی ‌طرفانه و به ‌دور از هر منفعت‌ جویی یا غرض‌ ورزی شخصی، رابطه خویشاوندی، گرایش‌های سیاسی و پیش‌داوری و ... انجام شود که شورای پنجم شهر شیراز همواره بر آن تاکید داشته و سامانه شفافیت را با همین دیدگاه راه اندازی کرده است.

کد خبر 1059354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha