دستگاههای دولتی و بخش خصوصی می توانند جهش مناسبی در تولید رقم بزنند

اشرفی گفت:دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در کنار و همراه یکدیگر می توانند جهش مناسبی در تولید رقم زده و مشکلات را حل کنند و با همین همراهی و همدلی می توان مشکلات واحدهای تولیدی و موانع مسیر توسعه آنها را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مرتضی اشرفی» در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی در زمینه تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شوینده در شهرک صنعتی مشهد (کلات) در راستای برنامه یکشنبه های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید افزود: در اواخر سال ۹۸ و همزمان با آغاز شیوع کرونا در خراسان رضوی یکی از دغدغه های جدی، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود و قیمت آنها نیز به شدت افزایش یافته بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با همت دستگاه های اجرایی ذی مدخل و ورود بخش خصوصی به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، در کمتر از چهار ماه، تولید در این زمینه به ۲ برابر رسید و جهش مناسبی در تولید اقلام مورد نیاز پیشگیری از کرونا رخ داد که در نهایت به بی نیاز شدن استان از واردات این اقلام و کاهش قیمت آنها انجامید.

 

وی گفت: این مهم نشان می دهد که دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در کنار و همراه یکدیگر می توانند جهش مناسبی در تولید رقم زده و مشکلات را حل کنند و با همین همراهی و همدلی در راستای اجرای برنامه یکشنبه های "پشتیبانی و مانع زدایی از تولید" می توان مشکلات واحدهای تولیدی و موانع در مسیر توسعه آنها را حل کرد.

 

اشرفی به مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای تولیدی که امروز مورد بازدید قرار گرفتند پرداخت و افزود: تامین سرمایه در گردش برای اجرای طرح توسعه، تجمیع پروانه بهره برداری ۲ زمین برای خطوط تولید یک بنگاه اقتصادی، مشکلات تامین برق و انتقال فاضلاب از جمله مشکلات مطرح شده توسط واحدهای تولیدی مزبور بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: این مشکلات در حضور مدیران دستگاه های اقتصادی استان مطرح و توصیه های لازم برای حل آنها ارائه شد و مدیران نیز قول مساعدت در زمینه حل مشکلات این واحدها و توسعه تولید و اشتغال دادند.

 

وی گفت: کمیته مانع زدایی و ستاد راهبردی پشتیبانی و مانع زدایی از تولید شنبه هر هفته با حضور استاندار تشکیل جلسه داده و در حضور مدیران دستگاه های اقتصادی و قضایی برای مشکلات بخش تولید تصمیم گیری می شود که در نشست دیروز این کمیته تصمیمات خوبی پیرامون تامین مالی واحدهای تولیدی، رفع مشکلات معادن و رونق اقتصادی آنها گرفته شد.

کد خبر 1059407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha