تولید برق به اندازه کافی انجام نشده است

خوش گفتار با بیان این که تولید برق به اندازه کافی انجام نشده است، گفت: مشکل این است که از سرمایه گذار حمایت نکردید بنابراین سرمایه گذاری کافی انجام نشده و مشکل به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ابراهیم خوش گفتار، نایب رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق شب گذشته (یکشنبه 2 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه در بخش تولید برق بیش از 50 درصد توسط بخش غیردولتی و بیش از 40 درصد در مجموعه وزارت نیرو تولید می شود، گفت: بخش های غیردولتی از سال های پیش هشدار می دادند که مشکل تولید برق به وجود خواهد آمد.

 

وی با بیان اینکه در سال 1399 حدود پنج هزار و 600 مگاوات و اکنون حدود شش هزار مگاوات کمبود داریم که جایگزین خواهد شد، افزود: بخش های غیردولتی که حدود 55 درصد برق را تولید می کند و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است سه سال و نیم از وزیر نیرو وقت می خواهد اما به او وقت نمی دهند.

 

نایب رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق با بیان این که تولید برق به اندازه کافی انجام نشده است، گفت: مشکل این است که از سرمایه گذار حمایت نکردید بنابراین سرمایه گذاری کافی انجام نشده و مشکل به وجود آمده است.

 

خوش گفتار با بیان اینکه نیروگاه ها 26 هزار میلیارد تومان طلبکار هستند، اضافه کرد: خصوصی ها شکایت کردند و دیوان عدالت اداری, حکم صادر کرده اما وزارت نیرو اجرا نکرده است بنابراین سرمایه گذاران در این حوزه سرمایه گذاری نمی کنند و نتیجه آن خاموشی است.

 

وی با اشاره به اینکه نیروگاه ها برای تعمیرات پول ندارند، گفت: عراق بخشی از پول آنها را می پرداخت که اکنون پول نمی دهد؛ این مشکلات باید حل شود. رقمی که برای مصرف برق رمزارزها در کشور گفته شده بین 800 تا هزار مگاوات است.

 

نایب رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق با بیان اینکه از سال 1392 به این طرف سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیروگاه ها اتفاق نیفتاده است، گفت: در طول برنامه ششم توسعه نیروگاهی ساخته نشده است و هنوز وزارت نیرو آئین نامه ای را برای این برنامه به شورای اقتصاد نداده است.

 

وی بر لزوم جمع آوری نیروگاه های با بهره وری پایین تاکید و اضافه کرد: ششمین کشور سازنده توربین گازی در جهان هستیم اما وزارت نیرو به سرمایه گذار اجازه سرمایه گذاری نمی دهد. قانون به درستی اجرا نمی شود.

کد خبر 1059449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha