فتح خرمشهر با توان نیروهای انسانی و تمام توان کشور ایران به ثمر نشست

امیر رحمت‌پور گفت: فتح خرمشهر با توان اقتصادی، نیروهای انسانی و تمام توان کشور ایران به ثمر نشست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، امیر حمیدرضا رحمت‌پور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان در مراسم سوم خرداد با اشاره به اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر، پاسداشت خدمات از خودگذشتگی‌های عملیات نیروهای مسلح است، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات هشت سال دفاع مقدس است که سرنوشت جنگ در این عملیات به نفع ما تغییر یافت.

 

وی عملیات بیت‌المقدس را از بزرگترین عملیات‌های تاریخ نظامی جهان دانست و افزود: آزادی خرمشهر موجب شور و نشاط میان مردم شد و ارتش بعثی عراق از کار افتاد.

 

وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «فتح خرمشهر فتح ارزش‌های والای انسانی است» چرا که رزمندگان کشور ما علیرغم تحریم و فشارهای دشمنان با دست خالی از این مرز و بوم دفاع کردند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان یادآور شد: رژیم بعث عراق توسط استکبار جهانی حمایت می‌شدو توان نظامی ما با انها قابل قیاس نبود اما ایستادگی رزمندگان ما و ایمان به پروردگار موجب آزادی خرمشهر شد.

 

امیر رحمت‌پور عنوان کرد: در عملیات بزرگ بیت‌المقدس، بیش از ۲۰ هزار نفر به اسارت نیروهای ما درآمد و چندین لشکر رژیم بعثی از بین رفت که همه اینها بیانگر عظمت عملیات بیت‌المقدس و همکاری سپاه و ارتش و تمامی رزمندگان در کنار هم بود.

 

وی اضافه کرد: برای فتح خرمشهر همه کشور، اقتصاد و نیروهای انسانی پای کار آمدند و تمام قسمت‌های کشور از جمله نیروی هوایی با ساقط کردن هواپیمای دشمن این عملیات بزرگ را به ثمر نشاندند و بر دشمنان ظفر یافتند. 

 

 

 

کد خبر 1059497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha