آتش زدن مزارع گندم کاملا غیرقانونی است

بنی عگبه گفت: آموزش و پیگیری کشاورزان براساس ماده ۲۰ هوای پاک برعهده سازمان جهادکشاورزی است و هرگونه آتش زدن مزارع گندم کاملا غیرقانونی بوده و با خاطیان برخورد می‌شود.

«علی بنی عگبه» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص برخی موضوعاتی که در کلانشهر اهواز مبنی بر آتش زدن مزارع نیشکر در روزهای اخیر مطرح شده است اظهار کرد: در ابتدا باید عنوان کنیم که این فصل زمان برداشت نیشکر نیست و هیچ انسان عاقلی اموال خود را قبل از برداشت محصول آتش نمی زند.

 

رئیس اداره محیط زیست اهواز افزود: هرچند که گزارش هایی مبنی بر آتش زدن مزارع به دست ما نرسیده اما احتمال می رود که آتش زدن مزارع گندم نیز وجود داشته باشد که اعلام می کنیم هرگونه آتش زدن مزارع گندم کاملا غیرقانونی بوده و با خاطیان برخورد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پیگیری کشاورزان براساس ماده 20 هوای پاک برعهده سازمان جهادکشاورزی است ضافه کرد: براساس این قانون متخلفان توسط سازمان جهاد کشاورزی شناسایی و برخورد لازم با آنها صورت می گیرد.

 

بنی عگبه در ادامه در خصوص گردوغبار اخیر اهواز عنوان کرد: در چند شبانه روز گذشته شاهد گردوغبار و طوفان شدیدی بودیم، در سال جاری به دلیل بارندگی در سال 99 و گرم شدن هوا احتمال فعال شدن کانون های گردوغبار اهواز وجود دارد و هرچه بیشتر به سمت تابستان نزدیک می شویم احتمالا فعال شدن این کانون ها بیشتر می شود.

 

وی یاد آور شد: تعداد کانون های گردوغبار بسیار هستند هرچند که در سال ها گذشته اقدامات مطلوبی برای جنگل کاری و کاشت نهال در این کانون ها صورت گرفت اما همچنان سایر کانون های گردوغبار تاثیرات خود را آلودگی هوا می گذارد.

 

کد خبر 1059564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha