فتح خرمشهر، راهبرد صدام در جنگ را با شکست مواجه کرد

امیر ساسانیان فرد با اشاره به اینکه صدام در عملیات بیت المقدس صد درصد توان رزمی ارتش خود را مأمور تصرف خرمشهر کرد؛ گفت: همه بدانند ۳۴ روز مقاومتی که بر ما سخت گذشت، منجر به شکست راهبرد صدام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیرساسانیان فرد، دوشنبه(۳ خرداد) در آیین بزرگداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر که با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و زائرین گلزار شهدا در جوار مزار شهید سلیمانی برگزار شد؛ گفت: صدام در عملیات بیت المقدس دو لشکرِ ۴ تیپ را با صد درصد توان رزمی مأمور تصرف خرمشهر کرد.

 

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش افزود: این همه توان در برابر نیروی اندک ما قرار گرفت در حالی که از نظر نظامی دو تیپ کافی بود اما او هشت تیپ را به میدان آورد اما تا تاریخ می نویسد و تکرار می کند، همه بدانند ۳۴ روز مقاومتی که بر ما سخت گذشت، منجر به شکست راهبرد صدام شد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه قلم به دستان باید مبارزه جانانه نقش آفرینان عملیات فتح خرمشهر را بنویسند و به شهدای زنده این عملیات هم باید افتخار کرد؛ ادامه داد: صدام همه امکانات پدافندی و... را برای گرفتن خرمشهر آورده بود و چنان خرمشهر را مستحکم کرد که گفته بود اگر ایرانی ها آن را فتح کنند کلید بصره را به آنان می دهم.

 

 

امیرساسانیان فرد از سلسله عملیات هایی که منجر به فتح خرمشهر شد به عنوان عملیات های غرورآفرین یاد کرد و با اشاره به نقش آفرینی ژاندارمری وقت هم اظهار کرد: به ویژه ژاندارمری آبادن و خرمشهر خیلی فعالیت کرد و حماسه آفرید.

 

 

وی عملیات فتح خرمشهر را یکی از پیچیده ترین، طولانی ترین، گسترده ترین و بزرگترین عملیات های طول جنگ دانست که در آن رزمندگان ایرانی ۱۹ هزار اسیر از عراق گرفتند و ۱۶ هزار کشته و زخمی داد و ۵۳ فروند هواپیما و ۵۵۰ تانک دشمن منهدم شد.

 

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام، صدام را به خاک مذلت نشاندند و این نشات گرفته از محور مقاومت جمهوری اسلامی و تفکر شهید صیاد و سلیمانی بود و اتحاد و همدلی و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا بودن و ایمان و اخلاص باعث پیروزی شد.

 

 

وی در پایان اعلام کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوان پرتوان ولایت به سطحی از بازدارندگی و قدرت رسیدند که هر تهدیدی علیه ایران و منافع او را در هر نقطه خفه و با ضربات کوبنده و شکننده دشمن را زیر پا له می کنند‌ زیرا به چنان قدرتی در صحنه رسیدیم که تهدیدزدا است.

 

کد خبر 1059577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha