کسب رتبه  های برتر استانی  مسابقات قرآن و عترت  توسط دانش آموزان ملایری

بیات گفت: بیشترین رتبه های برتر مسابقات قرآن و عترت استان همدان امسال توسط دانش آموزان ملایر کسب شد.

«مسلم بیات» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از ملایر گفت:  مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی همه ساله در رشته های مختلف از سطح مدارس تا مرحله کشوری برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه امسال با تعوجه به شرایط کرونا و غیر حضوری بودن مدارس این مسابقات نیز به صورت غیر حضری و  به صورت مجازی برگزار شد افزود: در مرححله اول این مسابقات در سطح مدارس  بیش از 8 هزار دانش آموز در رشته های مختلف شرکت کردند.

 بیان بیان کرد: مسابقات قرآن  و عترت امسال  دانش آموزی در رشته های حفظ عمومی، حفظ ویژه  تفسیر، قرائت، تحقیق و ترتیل، نهج البلاغه صحیفیه سجادیه، احکام، اذان و مداحی ویژه برادران، و انشای نماز  برگزار شدکه دانش آموزان با ارائه آثار خود به صورت غیر حضوری با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به راهیابی  یک هزار و 500 نفر در مرحله شهرستانی  گفت: بعد از رقابت مرحله شهرستانی 90 دانش آموز در رشته های مختلف به مرحله استانی ان مسابقات راه یافتند.

وی گفت: مرحله استانی این مسابقات نیز در اردیبهشت ماه برگزار شد که دانش آموزان ملایر با کسب 40 رتبه برتر در این مسابقات  در رشته های قرائت، حفظ، احکام،  مداحی ، ترتیل و انشای نماز توانستند بیشترین رتبه های استانی را به خود اختصاص دهند.

  بیات  با بیان اینکه در این مسابقات 13 نفر رتبه اول ، 15 نفر رتبه دوم  و 12 نفر نیز حائز رتبه سوم شدند. تصریح کرد   نفرات برتر این مسابقات در تیر ماه در مرحله کشوری به صورت  غیر حضوری  با برگزیدگان سایر استانها رقابت می کنند.

وی  با اشاره به  برگزاری مسابقات قرآن و عترت بخش  فرهنگیان در چهار  حفظ و قرائت قرآن کریم، رشته نهج البلاغه،  و احکام حفظ به صورت مجازی   گفت: در مرحله شهرستانی  200 نفر از فرهنگیان خواهر و برادر شرکت کردند و 6 نفر به مرحله استانی راه یافتند که نتایج مسابقات استانی هنورز اعلام نشده است.

کد خبر 1059610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha