سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز آغاز به کار می کند

سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، از چهارشنبه ۵ خردادماه با حضور ۶۰ نفر از قاریان ممتاز کشور آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، از چهارشنبه ۵ خردادماه آغاز به کار می کند.

میرزاجانی ادامه داد: پس از پایان دوره دوازدهم ارتقاء که اختتامیه آن در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، با استفاده از نتایج نظرسنجی صورت گرفته از قاریان شرکت کننده و تجاربی که به دست آمد، آسیب­ شناسی لازم انجام شد و برنامه­های خوبی برای دوره سیزدهم تدارک گردید.

 

 

وی افزود: در دوره قبلی ارتقاء که عمدتاً به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار شد، برآیند ارزیابی شرکت­ کنندگان این بود که دوره دوازدهم از ابعاد مختلف محتوایی و اجرایی، 66درصد ممتاز و عالی، 21درصد خوب، 8درصد متوسط و 5درصد ضعیف بوده است.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن خاطر نشان کرد: در خلال برگزاری دوازدهمین دوره ارتقاء، خلأها و نیازهایی هم شناسایی شد که بنا داریم در دوره پیش رو به صورت جدی­تر به آن توجه کنیم؛ یکی از این نیازها و ضرورت­ها، سوق دادن جریان تلاوت کشور به سمت تلاوت­های اصیل و معنامحور و فاصله گرفتن از تلاوت های اصطلاحاً فانتزی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خوانندگی است. اعتقاد داریم محمل مهم و مؤثری مثل همین دوره ­های ارتقاء، ظرفیت این جریان­سازی را دارد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن اذعان کرد: پس از اعلان فراخوان در بین قاریان ممتاز کشور، در خدمت بالغ بر ۶٠ نفر از عزیزانی خواهیم بود که با ثبت نام در این دوره ارتقاء، ضوابط و شرایط عضویت را پذیرفته ­اند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان تا پایان این دوره که اسفندماه ١۴٠٠ خواهد بود، دوهفته یک بار در روزهای چهارشنبه طی ٢٠ جلسه دوساعته به صورت مجازی شرکت می کنند و از برنامه های مفید و متنوعی که پیش بینی شده بهره ­مند خواهند شد.

 

 

میرزاجانی، تلاوت از حفظ توسط سه نفر از قاریان در هرجلسه، نقد و تحلیل تلاوت ها توسط دونفر از اساتید برجسته، بیان مفاهیم و تفسیر آیات، آموزش تکیه های صوتی براساس کتاب میزان القرائه توسط مهدی حسنی؛ حافظ کل و استاد قرائات عشر، بیان نکات معرفتی و بصیرتی توسط اساتید حوزوی و دانشگاهی و پخش میان برنامه ­های جذاب را از جمله محتوای پیش­بینی شده در این جلسات عنوان کرد.

وی افزود: قاریان عضو این دوره به جز تلاوت­هایی که در جلسات ارتقاء اجرا خواهند کرد موظفند در هر فصل، یک تلاوت(مجموعاً چهار تلاوت تا پایان دوره) از خودشان ضبط و ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد و نتایج ارزیابی به ایشان منعکس گردد. در جلسات ارتقاء، تلاوت قاریان تهرانی به صورت حضوری و تلاوت قاریان غیرتهرانی به صورت پخش فایل تصویری خواهد بود. البته بناست در هر جلسه، یکی از قاریان غیرتهرانی، میهمان حضوری آن جلسه باشد.

میرزاجانی گفت: جلسات ارتقاء در این دوره، در نرم افزار تعاملی گوگل میت به صورت برخط و تصویری دنبال می­شود. فیلم کامل جلسات هم با تأخیر چند روزه روی صفحه مجازی شورای عالی قرآن در تارنمای آپارات بارگزاری خواهد شد تا امکان استفاده برای سایر علاقمندان فراهم گردد.

 

 

وی افزود: ضبط تلاوت­ های صوتی و تصویری از قاریانی که در طول دوره عملکرد موفقی دارند نیز از هدف گزاری­ های انجام شده می­باشد.

معاون شورای عالی قرآن اظهار امیدواری کرد؛ در صورت رفع محدودیت­های کرونایی، حتماً جلسات را به­ صورت حضوری برگزار می کنیم چراکه تأثیر معنوی و فنی جلسات حضوری، قابل مقایسه با برنامه مجازی نیست.

 

 

کد خبر 1059611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha