برداشت محصولات شتوی از مزارع جو در شهرستان شیراز تا پایان خرداد ادامه دارد

سیروسی گفت: برداشت محصولات شتوی در شیراز، از اوایل خرداد از مزارع جو آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (دوشنبه 3 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت محصولات شتوی در شیراز گفت: برداشت محصولات شتوی در شیراز، از اوایل خرداد از مزارع جو آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: بدین ترتیب این محصولات از چهار هزار و 500 هکتار اراضی جو با 70 دستگاه کمباین برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش بیی می شود که میانگین عملکرد مزارع جو آبی از سه هزار و 800 به 2 هزار و 300 کیلوگرم در هر هکتار و متوسط تولید مزارع دیم قابل برداشت از 700 به 350 کیلوگرم در هر هکتار به دلیل تنش های آبی و سرمازدگی کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با تاکید بر ممنوعیت آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش مزارع گفت: این اقدام خلاف قانون علاوه بر  نابودی بافت خاک و از بین بردن میکروارگانیسم های آن، موجب آلودگی های زیست محیطی نیز می شود و با متخلفین به صورت جدی برخورد می شود.

سیروسی اعلام کرد: برای سهمیه سوخت کمباین‌های بومی به صورت ماهیانه و کمباین‌های مهاجر 15 روزه حواله صادر می‌شود و برای کمباین ‌های سبک، سه هزار لیتر و برای کمباین های نیمه سنگین و سنگین تا چهار هزار لیتر اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 1059621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha