۴۳ خدمت به نام شهدای ایلام به مردم ارائه می شود/ ابلاغ ۱۱ سند  مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و سایر مسئولان عضو این شورا در حسینیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ظهر امروز(۳ خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد:  برگزاری کنگره بزرگ ۳ هزار شهید استان ایلام از سال قبل برنامه ریزی شده است و با توجه به شرایط کرونا زمان برگزاری این کنگره  به آخر آبان ماه و ابتدای آذرماه موکول شده است.

 

 سردار«جمال شاکرمی» با اشاره به اینکه در حوزه کار اجرایی برگزاری کنگره سه هزار شهید سرافراز استان ایلام تا کنون پنج جلسه فشرده با محوریت راه اندازی زیرساخت های مورد نیاز، تشکیل کمیته ها و دیگر مسائل با حضور استاندار ایلام برگزار شده است، افزود: کار اجرایی این کنگره برعهده ۲۱ کمیته با ریاست استاندار و ستاد سیاستگذاری محتوایی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواهد بود.

 

وی با هزمان با برگزاری این کنگره ۴۳ خدمت به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم استان ارائه می شود، تصریح کرد: چاپ کتاب، تهیه فیلم و مستند، جمع آوری آثار و  دیدار با مقام معظم رهبری با حضور مسئولان و اعضای کمیته های کنگره از جمله برنامه های این کنگره تا زمان برگزار است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی استان در زمینه برگزاری باشکوه این کنگره در سطح استان بسیار می تواند موثر و سازنده باشد، پیشنهاد می‌کنم مدیران دستگاه های اجرایی مصوبات را با کار کارشناسی  به شورا ارائه دهند و با همکاری و پیگیری های اعضای شورای فرهنگ عمومی موانع مصوبات رفع شود.

 

سردار شاکرمی در پایان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای، خاطرنشان کرد: ساخت مسجد در محلات و ایجاد فضای فرهنگی نقش مهمی در توسعه و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در سطح جامعه و مقابله با اسیب های اجتماعی خواهد داشت.

 

«عمران خودآموز» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست با تبریک سالرزو آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد:  در جلسات قبل بر روی طرح مسجد محوری در سطح محلات و برنامه های فرهنگی و هنری بحث شد که بحث تکمیلی در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی ابراز کرد: ۱۱ سند مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور به که به استان ها ابلاغ شده است و لازم است که کارگروه های متناظر با این اشناد ذیل شورای فرهنگ عمومی استان شکل بگیرد و  در این راستای عملیاتی کردن این اسناد در استان تقسیم کار مناسبی بین دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان صورت گیرد.

 

خودآموز یادآور شد: سند ارتقای زیارت و فرهنگ گردشگری مذهبی، سند فرهنگ و محیط زیست، سیند کتاب و کتابخوانی، سند فرهنگ توانمندسازی مددجویان،  سند فرهنگ سلامت،  سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی،  سند فرهنگ کار و مهارت آموزی، سند اصلاح الگوی مصرف آب، سند ارتقای فرهنگ راهپیمایی اربعین، سند ارتقای فرهنگ وقف در جامعه و سند برنامه جامع ارتقای کارکرد مساجد از جمله اسناد مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: کلیه اسناد با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان با توجه به موضوع سند مورد بررسی قرار گرفته و در راستای عملیاتی کردن آن فعالیت خواهد شد.

 

گفتنی است، شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، «احمد کرمی» معاونت عمرانی استانداری ایلام، سردار «القاصی مهر» فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام و سایر مسئولان اجرایی و فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی استان در حسینیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد.

 

کد خبر 1059696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha