هشدار عراق نسبت به انتقال خطرناک‌ترین تروریست‌ها از اردوگاه الهول به اطراف موصل

نمایندگان احزاب مختلف عراق نسبت به انتقال سرکرده های گروه های تروریستی از جمله داعش از اردوگاه الهول به اطراف موصل با نظارت و حمایت آمریکا هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومة، نمایندگان احزاب مختلف عراق امروز(دوشنبه سوم خرداد 1400) نسبت به خضر اردوکاه الهول در خاک سوریه برای امنیت عراق هشدار دادند و اعلام کرد: این اردوگاه تحت حمایت و نظارت آمریکاست و خطرناک ترین تروریستی از جمله عناصر داعش در آن حضور دارند.

 

«محمد کریم» نماینده فراکسیون صاقون در پارلمان عراق گفت: در اردوگاه الهول سرکرده های تروریست وجود دارند که خطرناک ترین آنها تروریستهای داعش هستند. آنها بمب ساعتی هستند که برای عراق و منطقه خطر به شمار می آیند.

 

از سوی دیگر، «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق نیز تاکید کرد: آمریکا بر اردوگاه الهول نظارت دارد. به خصوص که برنامه هایی برای انتقال این اردوگاه به اطراف موصل دارد.

 

وی ادامه داد: باید مراقب این مسئله بود که عراق به سال  میلادی بازنگردد.

 

«محمد ابراهیم» معاون فرمانداری نینوا نیز نسبت به قرار دادن مثلث عراقی- سوری – ترکیه در منطقه برای پناه دادن به تروریست ها و انتقال سرکرده های آنها از اردوگاه الهول به داخل عراق هشدار داد.

 

اردوگاه الهول، یک اردوگاه پناهندگی در استان حسکه در شمال سوریه است که آوارگان و بستگان داعش در آن نگهداری می شوند. اردوگاه الهول بزرگ ترین اردوگاه زنان، کودکان و مردان عضو داعش در سوریه و عراق به شمار می آید. این اردوگاه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا کنترل می شود.

کد خبر 1059710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha