سوم خرداد نماد تفکر مقاومت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: سوم خرداد برای ملت مسلمان ایران نماد پایمردی و آزادگی بوده و از نظر انتقال و ترویج تفکر مقاومت و ایثار به نسل جوان کشور نیز بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد یادآور دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر است.

 

وی اظهار کرد: سوم خرداد عملیات بزرگی بود که این عملیات بزرگ که ضربه سهمگینی را به دشمن بعثی وارد کرد کمر صدامیان را شکست و باعث شد رزمندگان اسلام در ادامه دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله با قدرت و انسجام بیشتری حرکت کنند.

 

حجت الاسلام رازیانی افزود : سوم خرداد یادآور دلاورمردی های رزمندگان اسلام در فتح غرورآفرین خرمشهر در عملیات شگفت‌انگیز بیت‌المقدس و نقطه عطفی در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس ملت ایران به شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم به منصه ظهور رسید و بی‌تردید این روز فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.

 

وی اظهار  کرد: سوم خرداد، تنها یک برگ از تقویم هجری شمسی و یا روزی از یک فصل نیست، بلکه یوم الله است روزی که امام (ره) فرمود: "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و قطعا این تعبیر، عبارتی فروتنانه نبود؛ مرحمتی بود که در اجابت دست‌های به آسمان بلند شده خانواده شهیدان و زمزمه عاشقانه رزمندگان سنگرنشین عطا شد.

 

وی گفت: آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال۱۳۶۱ به‌عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.

کد خبر 1059721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha